Mine områder
Hjelp

Min kommune - barnevern

av Randi-Espegard

KS Digital har laget en portal/tjeneste for brukere/klienter av barneverntjenesten, der brukeren kan lese og sende post, se og behandle samtykker, be om innsyn i dokumenter (korrespondanser), se tidslinje med viktige hendelser og se dokumenter i saken.

Funksjonaliteten er under utvikling hos oss i Flyt, og må også piloteres før alle kan ta den i bruk. Dersom noen ønsker å pilotere, ta kontakt med Kersti Maren Halvorsen.

Viktig informasjon og forberedelser:

• Det er ingen kostnader fra Flyt AS for å ta i bruk denne tjenesten. 
  • For bruk av denne tjenesten vil det være kostnader fra KS Digital. Les mer om avtaler og pris på deres nettsider her
  • Det er ikke mulig å ta i bruk tjenesten uten at avtaler er signert.
  • Chat er ikke en del av Min kommune - barnevern og det finnes ingen mulighet for integrasjon opp mot Flyt barnevern. Ønsker dere å ta Chat løsningen til KS Digital i bruk, må dere ta kontakt med dem.

KS Digital ønsker å hjelpe kommuner med å komme i gang med forberedelser for å ta i bruk Min kommune – barnevern. I den anledning arrangeres det jevnlige informasjonsmøter om tjenesten og hvilke forberedende aktiviteter som må gjøres.

Du kan lese mer om informasjonsmøtene på KS Digital sine nettsider:                https://ksdigital.no/tjenestene/min-kommune-barnevern/hostens-moter-om-min-kommune-barnevern/