for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Viser til artikkel om nytt lovverk den 22.12.22
Nå er alt av kodeverk som nevnt i artikkel oppdatert hos dere. Ta en kontroll av paragrafer i kodeverket deres, og se om det er noen paragrafer som nå ligger dobbelt. De paragrafer som er like fra gammelt og nytt, har vi løst med at ny paragraf har fått et punktum etter seg.
Eksempel: Det gjelder feks § 4-2.
Gammel lov: § 4-2: Meldinger til barneverntjenesten
Ny lov: § 4-2.: Akuttvedtak om omsorgsovertakelse
Vi anbefaler dere å ta en gjennomgang av gamle paragrafer, for å se om noen kan passiviseres. Det burde være de paragrafer som ikke har “Type”. Husk at vedtak fattet før 01.01.23 har gammel paragraf, med mulighet til å opprette tiltak med samme gammel paragraf, så disse må forbli aktive.
Det er også mulig at noen paragrafer nå ligger dobbelt, som feks § 19 etter forvaltningsloven. Dette oppstår dersom paragrafen ikke er navngitt likt i basen deres, som vi har oppdatert med. Da vil ikke paragrafen bli oppdatert, men den er lagt til som ny kode.
I dette eksempel har vi deaktivert en paragraf som var den samme, men som ikke var navngitt likt.
Du passiviserer ved å klikke på blyanten
og deretter skru av “toddler” i rød boks som vist her
Tekstmaler
Innen kort tid vil dere motta en e-post med alle nye tekstmaler som er oppdatert i forhold til nytt lovverk. Her vil det følge beskrivelse av hvordan dere oppdaterer malene. På sikt så vil også alle tekstmaler være tilgjengelig her på Community, og da kan dere laste ned etter behov.
I tillegg vil vi at dere tar en ekstra sjekk om dere har en tekstmal med korrespondanse kategori Plan for fremtidige tiltak etter § 8-5, 2. ledd/§ 4-15, 4. ledd.
Hvis dere ikke har det, vil jeg anbefale å ta en kopi av tekstmalen tiltaksplan, hjelpetiltak og koble den til korrespondanse kategori Plan for fremtidige tiltak etter § 8-5, 2. ledd/§ 4-15, 4. ledd.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.