for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hackerne finner stadig nye veier inn i systemene dine – enten du er en liten, mellomstor eller stor bedrift. Bare de siste månedene har vi sett flere eksempler på at trusselaktører krever løsepenger som betaling for å gi bedriftenes data tilbake. Dette er én av flere angrepsmetoder.
Økonomisk nettkriminalitet inkluderer aktiviteter som å stjele betalingskortinformasjon, få tilgang til finansielle kontoer for å igangsette uautoriserte transaksjoner, utpressing, identitetssvindel for å søke om finansielle produkter, med mer.
Denne typen kriminalitet påvirker alle slags selskaper og intetanende individer som deg og meg. Alle kan bli ofre for kredittkortskimming, målrettede angrep mot virtuelle lommebøker eller skadelig programvare utviklet for å stjele passordet ditt.
I Visma Bloggen kan du lese mer om hvordan du kan bidra til å forebygge økonomisk nettkriminalitet, både privat og i din virksomhet.
Med mange leverandører av skytjenester, er det også store forskjeller på hvor gode de er på it-sikkerhet. Generelt kan vi si at det er tryggere å velge en større leverandør enn en liten. Det henger sammen med at de som regel har mer spesialisert kompetanse og mer erfaring med it-sikkerhet.
Alle seriøse leverandører av skytjenester bør som et minimum:
Visma prioriterer sikkerhet i alle ledd. Vi har svært strenge prosedyrer og rutiner for alle skyløsningene våre, og vi overvåker, avdekker og reparerer sårbarheter hver eneste dag. Slik står vi rustet til å hindre ondsinnede angrep utenfra, samtidig som vi kan mobilisere raskt og effektivt hvis angrepet først inntreffer.
Du kan lese mer om IT-sikkerhet ved å klikke på knappen.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.