for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
2. Så legger de inn passordet sitt.
3. De vil da få opp et nytt vindu der de kan registrere en Visma Connect-bruker, eller koble til en eksisterende Visma Connect-bruker. De kan finne hvilken e-postadresse de bør logge inn med ved å gå til Min side -Min profil og fanen “Brukernavn og passord”.
Eksporter liste med Visma Connect e-poster
Vi har laget en mulighet for å eksportere en liste med alle ansatte som viser hvilken
e-postadresse som er registrert under Visma Connect fanen på ansattkortet. Denne finner
administrator ved å gå til Personer - Ansattsøk, nederst på denne siden klikker du på Velg
handling - Eksporter alle ansatte. Her får du lastet ned en .csv fil som inneholder en egen
kolonne for Visma Connect email som brukeren er koblet mot.
NB! Det er kun de med rollen systemadministrator som har tilgang til denne listen.
Veiledning ved påloggingsproblemer
Ved påloggingsproblemer, kan systemadministrator kontrollere i Visma Connect-fanen på ansattkortet om den ansattes korrekte e-postadresse er oppført. Her kan det også sendes ut en velkomst e-post dersom den ansatte ikke får til koblingen selv.
De ansatte oppfordres til å kontakte nærmeste leder/systemadministrator ved eventuelle
påloggingsproblemer og systemadministrator i virksomheten kan eventuelt kontakte Visma
Support for bistand.
Dersom e-post på ansattkortet er feil og denne e-posten er koblet til Visma Connect allerede, kan personer med tilgang til menypunktet Personer gå til Personer - Ansattsøk. Under fanen Visma Connect vil de kunne se hvilken e-post som er knyttet til Visma Connect og kan der slette tilknytningen. Når tilknytning er slettet kan e-post endres under fanen Kontaktinformasjon og ny velkomst e-post kan sendes til den ansatte fra fanen Visma Connect.
Ansatt kan finne hvilke e-postadresse de bør registrere i Visma Connect
Hvis ansatt går til Min side - Min profil og fanen "Brukernavn/passord" - vil de se hvilken e-postadresse de er registrert med. Hvis de ikke er pålogget Visma Connect vil det være synlig hvilken e-postadresse de bør logge inn med.
Denne informasjonen kan også finnes i "?"-boksen i løsningen.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.