Mina produkter
Hjälp

Nyutveckling för EasyCruit 2018

av Fredrika Demberg

Men först, vem är egentligen produktchefen för EasyCruit?

large.jpg

Ellen Snedal kom in i Visma i samband med uppköpet av Notus Systemer, där hon var VD. Efter några år som produktchef för Enterprise Resursstyrning i Visma i Norge, blev hon Projektdirektör i Visma Unique.

Hon är nu tillbaka i rollen som Produktchef för internationella Cloud-lösningar. Ellen var en drivkraft för förvärvet av EasyCruit under 2016.

 

Hon brinner för bra och funktionella lösningar som ger ett högt kundvärde.

 

Här kommer Ellens höjdpunkter för EasyCruit under 2018.

 

Ny CV-layout för PDF

En nyhet som jag har sett fram emot länge är att få ändrad layout på sökandens CV i EasyCruit. Det är därför roligt att informera om att vi kommer med en helt ny CV-layout för PDF, utskrift och email. Tidigare har det varit olika format på dessa, nu blir de likadana och får en ny modern design.

 

Ny startsida

Att bygga en ny startsida i EasyCruit är något av det första jag önskade att ändra då jag övertog rollen som Produktchef för EasyCruit. Målet med den nya startsidan är att minska antalet klick till de mest använda funktionerna så att du får en snabbare översikt över dina viktigaste aktiviteter.

 

I mars lanserar vi en ”betaversion” av den nya startsidan. Denna version kan du enkelt aktivera för att lära känna den nya sidan och få en översikt. Det kommer att vara möjligt under en tid att återvända till den gamla startsidan. Vi önskar återkoppling från dig om den nya startsidan och uppmuntrar till detta när vi startar betaversionen.

 

Videoansökningar

Förenkling av sökprocessen för kandidaterna är viktig – både för att minska arbetet med kandidatens ansökningsförfarande men också för att snabbt och effektivt skanna dina kandidater. Videoansökningar är ett av flera sätt att göra detta.

 

I EasyCruit planerar vi att lägga in videoansökningar som en del av urvalsfrågorna. Vi hoppas på att få med videoansökningar runt sommaren. Du kan enkelt ställa frågor till kandidaterna och be om videosvar. Kandidaterna kan ansöka genom att göra en inspelning från olika plattformar som PC eller mobil.

 

Ny process för hantering av kandidater

Vi jobbar med en helt ny process för kandidathantering. Vi har många tankar om hur vi ska arbeta mer effektivt med behandlingen av sökande, så att både du och kandidaterna får en bättre upplevelse.

 

När vi gör den nya kandidathanteringen är vi ute och pratar med olika kunder för att få input vad du som arbetar med detta anser är viktigt. Mot slutet av året lanserar vi betaversionen som jag hoppas och tror att många ser fram emot.

 

Vi ser fram emot att det nya året och att göra EasyCruit till den bästa rekryteringslösningen i samarbete med dig!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här