Mina produkter
Hjälp

Talent Management – en lönsam HR-process

av Fredrika Demberg

Large1.jpg

Den starka kopplingen mellan engagemang och organisatorisk framgång gör det lönsamt att satsa på talent management. En digital lösning ökar sannolikheten att du uppnår målen med 350 procent.

 

Skog och maskiner var länge svenska företags främsta tillgångar. Idag är det personalen som är den viktigaste konkurrensfaktorn. Nu visar flera studier att förmågan att engagera medarbetarna och få dem att utvecklas är en gemensam nämnare hos framgångsrika organisationer.

 

Talent management är den engelska termen för HR:s strategiska process i det arbetet. Jon Björklund är väl bekant med begreppet genom sitt arbete som key account manager på Visma Comenius, ett företag som utvecklat en komplett lösning för att attrahera, behålla och utveckla medarbetare och chefer.

 

– Jag arbetade tidigare i rekryteringsbranschen, där jag gjorde en intressant reflektion. Många företag lägger 100 – 150 000 på en rekrytering, samtidigt som de knappt investerar alls i introduktionsprogram, utveckling och feedback. Detta trots att det finns en direkt koppling mellan medarbetarnas engagemang och högre lönsamhet.

 

Läs hela blogginlägget här.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här