Mine områder
Hjelp

Nytt eksportformat for eksport til Global

av Hanna Eid (Oppdatert ‎11-02-2022 08:17 av Hanna Eid VISMA )

En del kunder har opplevd problemer med å få med prosjekter på bokføringstransaksjoner når de overfører fil fra Payroll til Visma Global.

I siste versjon av Visma.net Payroll har vi nå tilgjengeliggjort et nytt eksportformat. Dette formatet heter SIE 4 for Global og kan kun benyttes mot Visma Global. Når du tar i bruk dette formatet vil kostnadsbærere bli plassert på riktig posision i filen, og du vil få med disse inn i importen til Global. 

Du endrer eksportformat inne i Visma.net Employees | Innstillinger | Selskapsinnstillinger. 

SIE 4 for Global.PNG

 

7 Kommentarer
Ronny Årdal
PARTNER
av Ronny Årdal

Flott at dette endeleg er på plass!
Reknar med at det då og fungerer på fleire kostnadsbærerer enn Avdeling og prosjekt også som f.eks medarbeider.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

@Ronny Årdal I første omgang har vi prioritert Prosjekter. Det er mulig å få over flere kostnadsbærere også, men vi har sett i noen tilfeller at plasseringen i filen ikke har blitt riktig. Det er dette som er løst med prosjekter nå. Dersom det viser seg å være en utfordring med andre kostnadsbærere så må vi eventuelt kikke på det også.

Ronny Årdal
PARTNER
av Ronny Årdal

Ok - då var det ikkje så bra som eg trudde - Ref. supportsaker er det problem med alle kostnadsbærere unntatt avdeling på SIE4-fil slik det har våre, blir ikkje med. Det betyr jo at for alle som bruker ein av desse: Produkt, Medarbeider, Ekstra1, Ekstra2 osv. så vil det fortsatt ikkje bli lest inn med desse kostnadsbærarane.

Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

For å være sikker på at det fungere hvis en bedrift tar i bruke prosjekt senere en gang, er det da bare å velge det nye formatet for Visma Global på alle kundene, så det er gjort en gang for alle ? Eller vil det kunne skape andre problemer, hvis de f.eks. ikke bruker prosjekt som kostnadsbærer ?

Ronny Årdal
PARTNER
av Ronny Årdal

@Jørgen Riibe Det vil eg tru går heilt fint. Slik det har våre fram til no er det berre dei kostnadsbærarane som er i bruk som blir lagt på transaksjonane med ein id for kostnadsbærar og verdien for kostnadsbæraren.

 

Problemet er at Global forventar å få det nummerert på ein annan måte enn det det ligg lagra i SQL basen til Global og i Visma.net om du har eksportert kostnadsbærere med Cloud Gateway til Visma.net. Prosjekt er std nummerert som ID 2, men Global forventar å få den tilbake som ID6. Det er sikkert det som er korrigert i det ny formatet, men då ikkje dei andre kostnadsbærarane så ein må fortsatt manipulerer fila for å få med dei tibake til Global ved SIE4 import. Feks bytte frå 10 til 7 på ID for medarbeider.

av Ivar Helgeland - Dataplan

@Ronny Årdal  Jeg har testet det nye formatet og det ser ut som ID i SIE4 fil fra Visma.net Payroll er oppdatert med ID som Global forventer. Har testet med kostnadsbærer Avdeling, Prosjekt. Produkt og Medarbeider

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei @RonnyB@Ivar Helgeland - Dataplan  og @Jørgen Riibe,

Her har det rett og slett vært en kommunikasjonsglipp internt hos oss, så her har jeg skrevet feil informasjon.

Det er gjort oppdateringer på alle posisjoner i filen for å tilsvare Global sitt oppsett på kostnadsbærere. 

Merk at forutsetningen er at kunden benytter seg av standard oppsett.

Beklager feil informasjon fra meg her 🙂

 

Mvh

Hanna

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"