Mine produkter
Hjælp

Release 2., 9. og 14. december 2021

af Anja Bogaerdt (Opdateret ‎15-12-2021 10:17 af Anja Bogaerdt VISMA )

Vedlagt releasedokument for Visma Løn Finans.

Opdateret efter release den 14. december.

4 Kommentarer
Vayan Haussmann
CONTRIBUTOR **
af Vayan Haussmann
Hej Jeg forsøger og oprette lønart 4922 ved og kopiere lønart 4966. Men jeg får oplyst at lønart 4922 ikke findes. Hvad gør jeg forkert? Vh. Vayan Haussmann
af Anja Bogaerdt

Hej Vayan

 

Lønarten er først med i releasen i morgen aften. Jeg tog den med lidt før tid, men du kan se release datoen står i overskriften i releasedokumentet.

 

Dbh. Anja

Vayan Haussmann
CONTRIBUTOR **
af Vayan Haussmann
Hvor kan man læse mere om beregning af og udbetaling af ferietillæg ved fratrædelse jf. kalenderår? Ligger der en vejledning et eller andet sted. Jeg ligger kun inde med info fra årsmøde. Afholdt ferie i alt til og med fratrædelsesmåned er det alt ferie afholdt i 2020, 2021 og 2020 (jeg skal fratræde en medarbejder ultimo januar 2022) Venlig hilsen Vayan Haussmann
af Anja Bogaerdt

Hej Vayan

 

Vi har en ferievejledning, og der står et eksempel efter Ferielovens ferieår, men ikke efter kalenderår.

https://community.visma.com/t5/Vejledninger-i-Visma-Lon/Ferie-vejledning-til-Visma-Lon/ta-p/328325

 

Men ved en fratrædelse 31/1 skal du bruge rapporten Afstemningsliste lønperioden, for både kørsel 12111 og 12112 for at få værdien af januars ferieberettigede løn med i beregningen på en forudlønnet, samt alt optjent og afholdt ferie fra begge år fra Ferieregnskabet.