Er de virksomheder som er berørt at dette problem, blevet kontaktet? Eller skal vi selv tjekke, om vi er omfattet af problemet og medarbejderen er trukket korrekt?
Hvis 6. ferieuge fra 2020 skal bruges imellem de to ferieoptjeningsår, så er det nødvendigt at tilføje den nye lønart til ferierækkefølgen, og så skal du kontakte os da du ikke selv kan ændre på ferierækkefølgen.
Ang. manglende træk for ikke optjent ferie. Problemet skete kun i de tilfælde, hvor man registrerede en fra og til dato, der ikke stemte med antallet af dage, f.eks. hvis man har registreret ferie den 1.-3. men skriver 4 dage i varighed. Det kan rettes ved at ændre datointervallet på fraværsregistreringen og køre en efterregulering på medarbejderen, men det sker ikke automatisk. Fraværsdatoer og varighed pr. medarbejder kan ses i fraværsrapporten i Visma HR.
Når jeg får opsat den nye lønart, vil den så have ferierækkefølgen som ovenfor? Jeg ønsker nemlig ikke at 6. ferieuge der tildeles 1. september 2021, trækkes før ny ferie fra 1. september 2021.
Hvorfor går 6. ferieuge tildelt 2020 ikke over i saldoen 3956 Afholdt dage 6. ferieuge ovf. Det ville da give mening.
Hvor langt er i med en lønart som kan tilføje Ferie fra tidl. arbejdsgiver i dage? Som indgår i ferierækkefølgen Ferie fra tidl. arbejdsgiver.
Ja, hvis ferierækkefølgen ændres kan du også vælge at 6. ferieuge opdeles i gl. og nye dage, der kan afholdes hver for sig i rækkefølgen. 6. ferie fra 2020 bliver automatisk til overført 6. ferieuge.
Ferie fra tidligere arbejdsgiver kommer i september releasen :O)
Det er stadig ikke klart for mig om jeg skal opsætte den nye lønart, eller om det ikke er nødvendigt.
Jeg har opsat følgende ferierækkefølge:
3810
3952
Ferie fra tidl. arbejdsgiver
1
3810
3960
Afholdt ferie (gemte dage)
2
3810
3956
Afholdt dage 6. ferieuge OVF.
3
3810
3967
Afholdt ferie
4
3810
4800
Ferie fravær
5
3810
3953
Tildelte feriedage med løn
6
3810
3951
Tildelt ferie uden løn
7
3810
3957
Afholdt dage 6. ferieuge
8
3810
4810
Forskudsferie, afholdelse
9
3810
4870
Fri egen regning
10
Mvh
Birgitte
Du skal være en tilmeldt bruger for at kunne skrive en kommentar her. Hvis du allerede er tilmeldt, skal du logge på. Hvis du ikke er tilmeldt, så skal du tilmelde dig og logge på.