for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Vi er ikke helt fornøyd med vår egen mal for behandling av innsynskrav, og jobber med å forbedre rutiner og kvalitet i saksbehandlingen.
Er det noen som har en god og gjennomarbeidet rutine for behandling av innsynskrav som dere kan dele? Vi tar også svært gjerne imot eksempler på mal for vedtak ved helt eller delvis avslag på innsyn.
Del gjerne dokumentmaler, erfaringer eller eksempler på praksis som fungerer godt hos dere.
Hei, hos oss har vi organisert oss på den måten at vi har egne kontaktpersoner som håndterer alle innsynskrav på avslutta saker. Innsynskrav i aktive saker håndteres i hovedsak av kontaktperson og fagleder på saken, med eventuell bistand fra de som har dette som faste arbeidsoppgaver. Vi erfarer at det å ha fordelt disse arbeidsoppgavene på den måten, sikrer mer kvalitet og effektivitet i innsynsarbeidet vårt 🙂 Vi har i perioder relativt mange innsynskrav i eldre saker. Innsynskrever søker enkelt om innsyn på hjemmesiden vår, ved bruk av KF-skjema. Der sikrer vi at vi får all informasjon vi trenger - og rett i fagsystemet. Hvordan det er løst kan dere se her på hjemmesiden vår Jeg ønsker innsyn i barnevernssak - Kristiansund kommune 😊
Vi har en kort og praktisk prosedyre, legger den ved så kan du se om det er noe dere kan jobbe videre med eller få inspirasjon av 😅 Legger også ved vedtaksmalen vår, denne har vi i generell sak (har også i Flyt, men med andre flettekoder antar jeg uten at jeg sjekka det nå).
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.