Mine produkter
Hjælp

Hvordan bruges standardregisteret?

05-03-2014 22:52
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 462 Visninger
Det anbefales at administratoren af Mamut Business Software redigerer og opretter nye kategorier i Standardregisteret, således at programmet bedre tilpasses jeres virksomhed. Ved at tilpasse disse kategorier og bruge dem aktivt opnår du en optimal udnyttelse af Mamut Business Software. Specielt er dette vigtig ved aktiv markedsføring og opfølgning af kunder eller leverandører. Rigtige definitioner i Standardregisteret og brug af disse ved registrering af kontakter vil forenkle udvalg ved udskrift af rapporter, statistik, kundebreve og andet materiale til udsendelse.

 

Mange af rullelisterne i Mamut Business Software kan ændres og tilpasses, som du ønsker det. Dette laves i Standardregisteret. Nedenfor skal vi benytte et eksempel for at illustrere, hvordan du ganske enkelt kan ændre og tilpasse indholdet i rullelisterne i Mamut Business Software.

Problemstilling: I Kontaktregisteret er det en rulleliste til feltet Kategori. Dette indeholder en del forhåndsdefinerede valgmuligheder, men mangler en kategori, som jeg benytter på enkelte af mine kontakter, nemlig Detail. Hvordan kan jeg oprette denne kategori sådan at dette kommer med i rullelisten?

Fremgangsmåde for at oprette kategorien Detail i rullelisten for feltet Kategori:

  1. Klik på Vis - Indstillinger.
  2. I vinduet Indstillinger klikker du på knappen Firmadatabase.
  3. Klik på Standardregister.


  4. Vælg herefter Kategori i listen over beskrivelser. 
  5. Klik på Rediger.
  6. Her ser du at alle de forhåndsdefinerede valgmuligheder i rullelisten Kategori.
  7. Du skal nu oprette den nye kategori Detail. Dette gøres du ved at klikke på knappen Ny.
  8. Indtast navnet på den nye kategori - Detail.
  9. Klik på OK når du har indtastet navnet.
  10. Du har nu lavet en ny kategori, som du kan vælge i rullelisten i Kontaktregisteret.

Generel fremgangsmåde for at redigere Standardregisteret:

Opret ny undergruppe:

  1. Klik på Vis - Indstillinger.
  2. I vinduet Indstillinger vælger du knappen Firmadatabase.
  3. Klik på Standardregister.
  4. Vælg hovedgruppe, som skal redigeres ved at markere den.
  5. Klik på Rediger.
  6. Klik på knappen Ny for at oprette en ny undergruppe (nyt alternativ).
  7. Indtast passende navn på den nye gruppe (alternativet) i feltet.
  8. Klik på OK når du har indtastet et navn.

Slet en undergruppe:

  1. Klik på Vis - Indstillinger.
  2. I vinduet Indstillinger vælger du knappen Firmadatabase.
  3. Marker herefter hovedgruppen som skal redigeres og klik på Rediger.
  4. Vælg undergruppe som skal slettes ved at markere denne.
  5. Klik på knappen Slet.
  6. Svar Ja (Yes) til at slette den aktuelle undergruppe.