Mine produkter
Hjælp

Hvordan vedlægger jeg filer på min hjemmeside?

14-11-2014 22:43
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 625 Visninger
I Mamut Business Software har du mulighed for at vedlægge filer på undersider. Hvor mange filer som du kan uploade afhænger af hvor meget lagerplads du har på vores server, som igen afhænger af hvilken version af Mamut Business Software du har.

Sådan gør du:
Hvis du ikke har oprettet nogen undersider på din hjemmeside, så må du først gøre dette.

Gå i menuen Vis - Hjemmeside – Design Hjemmeside. Vælg fanebladet Indhold og derefter fanebladet Undersider. Opret en underside ved at klikke på ny og udfyld de ønskede informationer. Herefter klikker du på gem.

Når du har en underside, markerer du undersiden som du ønsker at vedlægge en fil til.

Klik på knappen Rediger for at komme ind på undersiden.


Skriv en tekst, marker teksten og klik på knappen 'indsæt hyperlink'.

Bemærk: Du skal først markere teksten før knappen ’Indsæt hyperlink' bliver aktiv.


Du skal nu vælge hvilken filtype du ønsker at vedhæfte feltet.


Klik på den grå knap med tre prikker til højre i billedet for at komme frem til oversigten over tilgængelige tilføjelser.


Klik på knappen Ny for at bladre frem til den fil du ønsker at tilføje.

Tilføjelsen bliver da lagt til listen over tilgængelige tilføjelser.


For at tilføjelsen bliver synlig på din hjemmeside må du først opdatere din hjemmeside ved at gå til Vis – Hjemmeside – Opdater.

Hvis du ønsker at knytte flere tilføjelser til en underside må du følge samme proces på ny.


Begrænsningen for tilføjelser er følgende: Størrelsen på filer er 10MB. Du kan uploade 5 filer i Mamut Free og 50 filer i Visma Mamut Start og Visma Mamut Standard-versioner, og 100 filer i Professionel-versioner og Enterprise-versioner.