Mine produkter
Hjælp

VIGTIGT! Sådan indstiller du hyppigheden af mailnotifikationer fra Community

27-07-2021 13:35 (Senest opdateret 06-01-2023)
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 1958 Visninger
shutterstock_1057013618.png
Efter at have abonneret på et produktområde vil du som default-indstilling modtage alle notifikationer. Dette kan forekomme som mange, da du vil modtage notifikationer ved oprettelse af nye artikler og vejledninger, men også hver gang der bliver kommenteret, laves forums opslag, eller hvis indhold bliver opdaterede.
 
Dette kan du nemt "indstille dig ud af". Du kan blandt andet indstille, om du vil modtage notifikationer løbende, samlet i en daglig eller ugentligt mail, eller noget helt tredje. Du kan også indstille hvornår og hvilken slags notifikationer, du gerne vil modtage.
 

Løsningen på denne udfordring er heldigvis simpel:

 

  1. Klik på dit profilbillede/silhuetten i øverste højre hjørne af Visma Community
  2. Klik på ”Mine abonnementer
  3. Klik på ”Notifikationsindstillinger

1. & 2.

Skærmbillede 2021-07-27 123808.png

 

3.

Skærmbillede 2021-07-27 124234.png

 

Nu kan du ændre alle typer notifikationer og alle scenarier, som måtte forekomme.
Det anbefales, at du selv leger rundt på notifikationssiden og foretager de indstiller, du finder nødvendige. 
 

Vi anbefaler, at du tager stilling til følgende indstillinger:

"Jeg ønsker at blive notificeret omkring følgende på de fora, jeg har abonnement på"
Dette er den første og vigtigste notifikationsindstilling at tage stilling til, da den har indflydelse på alle dine abonnementer. Du kan her vælge "Alle indlæg" eller "Kun første tråd i indlæg" - det har betydning for, hvorvidt du modtager en mailnotifikation, hver gang der kommer en kommentar til et opslag, eller kun når det oprettes et nyt opslag. 
Vi anbefaler "Kun første tråd i indlæg". 
OBS. Hvis der er tale om et opslag, du selv har oprettet, vil du altid få notifikationer. Hvis du har kommenteret på en andens opslag, vil du modtage en besked, hvis du bliver tagget, hvilket Visma moderatorer altid gør.
 
"Nye tråde og artikler, som postes inden for emnerne i den gruppe, jeg abonnerer på"
Her skal du tage stilling til, hvornår du ønsker at modtage dine notifikationsmails fra Visma Community. Du kan her vælge "Med det samme", "Dagligt sammendrag" eller "Ugentligt sammendrag". 
Det er op til dig, hvad du vælger af indstillinger, men ulempen ved at vælge en af sammendrags mulighederne er, at du ikke vil få en notifikation før dagen eller ugen er slut, hvilket fx gør det vanskeligt at følge med i driften.
 
Skulle uheldet være ude, og systemerne være nede, laver vi altid et opslag på Community (Drifts området). 
 
Ovennævnte to indstillinger er de vigtigste at have kendskab til og få kigget på. Resten er et spørgsmål om præferencer, og derfor anbefaler vi, at du gennemgå de forskellige mulige indstillinger og retter til, indtil du er tilfreds. 
 
Skulle du sidde med presserende spørgsmål, have brug for yderligere vejledning, eller have ønsker til specifikke vejledninger til brugen af Community, skal du være velkommen til at kontakte os ved at skrive til os direkte i Community, eller ved at kommentere på vores vejledninger😀