Mine områder
Hjelp
Vegard Havrevoll
CONTRIBUTOR *

Senda e-postfaktura på nytt.

av Vegard Havrevoll

Hei

Eg har ein klient som lurte på om det var mogleg å få på plass ein funksjon der ein enkelt kunne få sendt fakturaen frå fakturaarkivet på e-post til kunden. T.d. kunne det ha vært ein funksjon i arkivet for send faktura på nytt, og så blir fakturaen sendt på nytt i på den måten som fakturaen vart sendt første gang.

Håpar at dette kanskje kan vera noko som er aktuelt å laga til.

1 SVAR 1

av Svein Holanger

Hei

Å sende en faktura på nytt må gjøres på rett måte. Man kan som kjent ikke sende samme faktura to ganger, da det kan se ut som et forsøk på å få mottaker til å betale to ganger. Så sender man fakturaen på nytt, bør den merkes med "fakturakopi". Men da er det kanskje mer relevant å sende en purring. I noen tilfeller vet man at fakturaen ikke har kommet frem, ønsker man kanskje likevel å sende fakturaen som første gang.

Dette gir en rekke forskjellige løsninger som vi må vurdere i WebFaktura.

I tillegg ønsker vi å fremheve sending via AutoInvoice, som gir noen muligheter for å sende på nytt de som har feilet. Dette er funksjonalitet vi ønsker å legge inn i WebFaktura.

Likevel kan det tenkes at vi legger til enkle løsninger som "Send fakturakopi på e-post", "Send faktura på e-post" og "Send purring". Det er ikke vanskelig å få til, men da er det antagelig smart å registrer hva man har sendt på nytt. Da blir løsningen litt mer komplisert igjen. 

Oppsummert: Takk for innspillet, vi vil vurdere å legge inn slik funksjonalitet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"