Mine områder
Hjelp
trens
CONTRIBUTOR **

Filområde for dokumentene i Visma Document Center

av trens

Hei. Vi har dokumentene i Visma Document Center lagret på en nettverksstasjon og ønsker å flytte det over til et annet filområde. Vet dere hvor i systemet jeg angir det nye filområdet og hvordan jeg går fram for å ta det i bruk istedenfor eksisterende filområde? 

 

Med vennlig hilsen

Trond Rikard Ensby

7 SVAR 7
Godkjent løsning
EddieBratli
VISMA

av EddieBratli

Hei
Område for lagring av dokumenter for Visma Document Center kan du sette i Visma Business i tabellen Program.
Tabellen Program finner du under Oppsett-utforsker (Ctrl+O), Tabeller, CRM. 
Se rad for hvor kolonnen EXE-filnavn = Visma.Workflow.Client.Windows.exe  og sett ny sti for lagring av dokumenter i kolonnen Dataområde. Husk at ny sti må peke til dedikert område for aktuelt firma. Se eksempel under.

EddieBratli_0-1705066622071.png

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis det besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.

 

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Hei

 

Hvis dere bruker Visma Global så endres det i Global under Verktøy - Administrator rutiner. Bemerk at endring her vil kunne påvirke andre ting så bør gjøres av noen som kjenner systemet godt.

 

Hvor gjør det i andre ERP-systemer veit jeg ikke. 

 

Amund 

trens
CONTRIBUTOR **

av trens

Vi bruker Visma Business, så det er det nok et annet sted dette endres. 

Svein Olav Løvdokken 1
CONTRIBUTOR **

av Svein Olav Løvdokken 1

Lagringsområde for Visma Dok.senter mener jeg settes i Visma Business under; Administrasjon-Bedriftsparametre. Arkfane: Grunndata-Program/maler. Ville nok konsultert med min Visma-parter før jeg begynte å flytte. Men hvis du kopierer over alt til nytt sted og endrer adressen, kan du jo sjette at det fungerer på nytt område. Evt endre tilbake til gammelt område igjen hvis du ikke får det til. Må selvsagt gjøre når ingen andre jobber i systemet.

trens
CONTRIBUTOR **

av trens

Ok. Jeg skal høre med Exsitec. 

TPS
CONTRIBUTOR *

av TPS

hei

 

jeg vet ikke hva dette gjelder. dresom det omhandler Odda Plast, må jeg be deg kontakte Hilde.

trens
CONTRIBUTOR **

av trens

Dette har ingenting med Odda Plast å gjøre. Jeg jobber i Teknikk AS som er en del av Løvenskiold-konsernet. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"