Mine områder
Hjelp
Heidi29
CONTRIBUTOR *

Utfordringer med PDF-dokumenter i Visma Document Center

av Heidi29

Har de siste to dagene hatt utfordringer med at Visma Document Center låser seg fullstendig når PDF-dokument lastet opp for bokføring av bilag. I etterkant er det ikke mulig å åpne dokumentsenteret, dvs. man får logget inn men blir kastet ut etter få sekunder. Noen som har erfaring med dette?

4 SVAR 4

av Svein Holanger

Har leget et brukertips som viser muligheter ved problem-PDF'er i Document Center:
Hva gjør man hvis et PDF-dokument krasjer Document Center

Godkjent løsning
morten69
PARTNER

av morten69

1. Bytt til WebView2 dokumentviser. Den er mindre sårbar for rare pdf formater. (min v17)

2. Om du blir låst ute så rename kildefilen slik at VDC ikke finner filen. Krever at du vet dokumentid og har tilgang på filområdet til VDC.
Et annet triks er følgende : 

- lag kopi av kildefilen. Slett orginalfil. Åpne kopi i PDF leser (Adobe, Microsoft PDF, Browser e.l ) og lagre/skriv ut med navn og plassering lik original fil. Da blir PDF konvertert til en VDC vennlig PDF

 

Vet ikke hvilken mappe dokumentet ligger i ? 

Ta første og siste tall i filnavnets første del. Det er mappe nummeret filen ligger i.

Feks 1234-4567.pdf -> 14

 

Heidi29
CONTRIBUTOR *

av Heidi29

Hei! Takk for gode tips, skal huske til en eventuell annen gang! Fikk hjelp av support til å løse problemet og ikke opplevd det i etterkant.

Lasse_J
PARTNER

av Lasse_J

Sannsynligvis et dokument som er opprettet/importert som har et "tvilsomt" .pdf-format med påfølgende krasj i VDC. Dokumentet må slettes via SQL direkte i databasen (ligger i flere tabeller).

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"