Mine områder
Hjelp
Evy-Anne Leikvoll
CONTRIBUTOR **

Feilmelding ved overføring av lønn til AutoPay

av Evy-Anne Leikvoll

Vi får feilmelding i VL ved overføring av lønn til AutoPay. Når vi trykker på «send betalingsforslag til autoPay» får vi følgende feilmelding:

Overføring til AutoPay med referanse xxx, betalingsnummer xxx feilet: The input is not a valid Base-64 string as it contains a non-base 64 character, more than to padding characters, or an illegal character among the padding characters.

Noen som vet hva denne feilmeldingen er og hvordan det kan løses?

8 SVAR 8

av Renate Martensson

Hei,

 

Vi har sett at denne feilmeldingen kan komme hvis firmaet ikke er koblet mot visma.net.

Sjekk under "Rutiner / Registrering / Visma.net / Oppsett ". Punkt 3 - Firma - koble her hvis det ikke er koblet.

 

Deretter kan sende betalingsforslag til Autopay på nytt.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Evy-Anne Leikvoll
CONTRIBUTOR **

Hei, Har prøvd å trykke Verifisert på denne linjen, men får da følgende melding: Du må logge på Visma.net og koble ditt Visma Lønn firma til et firma i Visma.net. Finner ikke ut hvor i Visma.net jeg skal gjøre dette. 

Magnus Kalvang
CONTRIBUTOR *

Hei,  jeg har ikke prøvd å overføre noe som helst.  Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg får alle disse mailer 

Hei,

 

du abonnerer nok på Community området for Visma Lønn, da får du e-post når det kommer noe her.

Se her hvordan du kan redigere på hva du abonnerer på.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Hei, da er det litt mer komplisert.

Sjekk under Verktøy / Admin.funksjoner / Generelt / Generelt.

I feltet Start skjermbilde skriv 700338.

Se om du har OdpCompanyID lik den du finner i Visma.net Admin / Firma, Firma-ID.

Hvis de ikke er like kan du kopiere den fra visma.net Admin, inn i Visma Lønn og prøve på nytt.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Evy-Anne Leikvoll
CONTRIBUTOR **

Hei, når har jeg gjort det og ID`en var lik, får fortsatt feilmelding. Overførte lønn forrige uke og da gikk alt fint. 

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

Hei,

 

da må du ta kontakt med support eller din Visma forhandler for videre bistand.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Magnus Kalvang
CONTRIBUTOR *

Jeg har ikke prøvd å overføre noe som helst.  Er det slik at noen prøver å hacke telefonen min??

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"