Mina produkter
Hjälp
Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

Felmeddelande APRegister

av Helena Liljebrunn 66

Hej!

Försöker desperat "behandla kontoutdrag" där ett antal kreditfakturor, leverantörsfakturor samt en förskottsbetalning ingår, men får ett felmeddelande jag inte förstår. Om jag försöker göra betalningen via "leverantörs betalningar" får jag samma meddelande. Ingen tycks kunna hjälpa mig.

HelenaLiljebrunn66_0-1713421088106.png

Tacksam för hjälp. Mvh Helena

 

 

9 SVAR 9
Malin Segerud
PARTNER

av Malin Segerud

God morgon!

 

Exakt vid vilket tillfälle dyker felmeddelandet upp i Behandla kontoutdrag? Verkar det vara en specifik faktura/leverantör som krånglar? Har du några andra avvikelser att hantera i Behandla kontoutdrag?

 

Med vänliga hälsningar

Malin Segerud

Cloud Connection AB

 

Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

Hej!

I behandla kontoutdrag kommer meddelandet efter 1 sekund och ser inte vilken specifik faktura , kredit eller förskott som det är något fel på då systemet inte indikerar något fel på radnivå. Beloppen är matchade och stämmer. När jag försöker göra betalningen i "leverantörsbetalningar", efter det att alla belopp stämmer och är matchade, så kommer meddelandet direkt när jag väljer "frisläpp".

Mvh Helena

Malin Segerud
PARTNER

Jag undrar om det ligger något inköp kopplat till någon av fakturorna? Det där felmeddelande fick en av våra kunder flera gånger när de skulle matcha inköpsordrar mot leverantörsfaktura. Fick då göra om samma sak två gånger. Kontrollera om det ligger något inköp och se om det är korrekt kopplat, eller eventuellt koppla om. De rensade även cacheminnet för att bli av med det.*

Med vänliga hälsningar

Malin Segerud

Cloud Connection AB

Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

Hej Malin!

Jag uppskattar verkligen ditt engagemang och är så tacksam för all din hjälp. Jag har tänkt på det du skrev först och vet nu att en eller fler av de fakturor/kreditfakturor jag försöker betala i "klump" var registrerade i levreskontran när namnbyte samt bankuppgifter ändrades på leverantören. Jag är övertygad om att det är det som är problemet. Det fanns ingen koppling mellan dessa fakturor och någon inköpsorder. För att lösa detta problem har jag nu utbetalat- och betalat varje kredit, faktura och förskott för sig, så just nu har jag löst mitt problem (iof många transaktioner på kontot i stället för en, men....).

Om detta problem dyker upp i samband med nästa utbetalning till leverantören får vi nog ta in teknisk hjälp, men jag tror att detta kommer lösa sig. Önskar dig en underbar helg.

Med vänlig hälsning Helena

 

Malin Segerud
PARTNER

Hej Helena!

Vad härligt att det löste sig! Det låter som en bra idé.

Önskar dig en toppenhelg också.

Med vänliga hälsningar

Malin Segerud

Cloud Connection AB

 

Malin Segerud
PARTNER

av Malin Segerud

Jag förstår!
Det kan det absolut vara. Kan du gå öppna upp leverantören i Visma.net från leverantörsregistret utan att få felmeddelandet?

 

Med vänliga hälsningar

Malin Segerud

Cloud Connection AB

Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

God morgon Malin!

Jag kan öppna leverantören i leverantörsregistret utan att få några felmeddelanden. Jag har tittat igenom alla flikar och hittar inget konstigt, förutom att vi bytt namn och bankinformation.

Med vänlig hälsning Helena

Godkänd lösning
Malin Segerud
PARTNER

av Malin Segerud (Uppdaterad ‎18-04-2024 11:35 av Malin Segerud PARTNER )

Hej!


Det låter som att någon har uppdaterat leverantörsinformation. Har du provat logga ut och in samt testat att rensa cookies/annan webbläsare?

 

Har ni påslaget någon kontroll för ändring av leverantörsuppgifter?

 

Med vänliga hälsningar

Malin Segerud

Cloud Connection AB

Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

Hej Malin!

Tack för svar. Jag har försökt i 3 dagar och från olika datorer så det är både utloggat och testat från olika webbläsare. 

Vad jag däremot var ombedd att göra, för någon månad sedan, var att ändra namn på leverantören samt bankinformation. Kan det vara det som spökar?

Vänliga hälsningar Helena

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här