Mina produkter
Hjälp

Använder du OCR när du fakturerar?

16-06-2023 09:00
  • 4 Svar
  • 0 gilla
  • 788 Visningar

Du som fakturerar direkt i Control Edge, kan med kryssrutan "Använd OCR i kundfaktureringen" under Inställningar / Systeminställningar / Systeminställningar och fliken Reskontra och anläggning, styra ifall OCR nummer automatiskt ska genereras på dina fakturor. 

 

Nu kan du även kopiera fakturor, utan att OCR fältet kopieras. 

 

 

Kommentarer
Gunilla12
CONTRIBUTOR *
av Gunilla12

Hej

Kan vi använda denna funktion med OCR nummer som inte har fakturamodulen? (vi har bara den enkla delen försäljning som kom med i basutbudet).

Marie Perell
VISMA
av Marie Perell

Hej Gunilla,

 

Tack för din fråga. Om du har försäljningsflödet finns även fakturering med. Däremot kan du som användare sakna privilegier som tillåter fakturering i systemet. 

 

Fakturerar ni i ett externa system som är integrerat till Control Edge via API?

 

Med vänlig hälsning,

Marie Perell

Gunilla12
CONTRIBUTOR *
av Gunilla12

Hej Marie

 

Jag har admin på allt. Det kan vara jag som inte förstår hur jag ska få till detta. Vi fakturerar inte från något externt system. Jag har bockat i enligt ovan och startat om Visma. När jag går in på skapa faktura så är OCR.nr grått. Är det något mer jag måste göra?

  

Marie Perell
VISMA
av Marie Perell (Uppdaterad ‎13-03-2024 13:23 av Marie Perell VISMA )

Hej Gunilla,

 

För att kunna få OCR nummer i faktureringen behöver du ha OCR ikryssat på fliken reskontra och anläggning under Systeminställningar.

 

Om du hör av dig till visma.control@visma.com så kan supporten skugga dig via Teamviewer, så att ni tillsammans kan titta på hur det ser ut specifikt hos dig. 

 

Med vänlig hälsning,

Marie Perell

Medverkande

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här