Mine områder
Hjelp

Hva gjør jeg dersom installasjonen av Mamut feiler?

09-07-2012 09:00 (Sist oppdatert 24-01-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 979 Visninger

Installasjonen av Mamut består av flere automatiske prosesser:' - Nedlasting av installasjonssett. - Installasjon av prerequisites (komponenter som må være installert for at det skal være mulig å installere SQL Server 2008 R2 Express). - Installasjon av SQL Server 2008 R2 Express. - Installasjon av Mamut One.

Vi  er avhengig av å vite i hvilket steg installasjonen stopper for å kunne gi riktig løsning så raskt som mulig.


Dersom du har nedlastingsproblemer anbefaler vi at du benytter deg av et komplett installasjonssett finnes nederst på denne siden.

Får du fortsatt ikke fullført installasjonen må du sende inn følgende informasjon og filer til support@mamut.no:

  1.    Operativsystem på maskinen du installerer på?

2.    Hvilken type installasjon (Enbruker, Klient eller Server)?

3.    Loggfiler fra installasjon av Microsoft SQL Server 2008 R2 Express: 

a.    Åpne Windows Utforsker ved å gå til Start -  Min Datamaskin (Windows Vista/Windows 7 -  Datamaskin)
b.    Bla deg frem til C:\Program Files\ Microsoft SQL server\mssql.1\mssql\log (mssql.1 kan ha et høyere nummer hvis du her flere SQL instanser på maskinen)
c.    Kopier  ERRORLOG filene ved å høyreklikke og så velge Kopier
d.    Opprett en e-post til support@mamut.no og legg ved filen ved å høyreklikke og så velge Lim inn
e.    Følg samme instruksjoner for å sende filen Summary.txt som du finner under
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\100\Setup Bootstrap\LOG 

4.    Loggfil fra installasjon av Mamut:

Loggfilen eksisterer kun dersom installasjonen av Mamut feiler. Dersom denne ikke finnes så har installasjonen stoppet tidligere i prosessen.
a.    Gå til Start menyen i windows og velg Kjør
b.    Skriv in %temp% og klikk OK
Finn  loggfilen som er navngitt basert på hvilken dato du installerer på (format yyyy.mm.dd.log). Hvis du for eksempel installerer programmet den 31.12.2012, vil loggfilen ha navnet 2012.12.31.log
c.    Kopier filen ved å høyreklikke og så velge Kopier
d.    Opprett en e-post til support@mamut.no og legg ved filen ved å høyreklikke og så velge Lim inn

 

Bidragsytere