Mine områder
Hjelp

Hvordan fører jeg Risikopremie og Administrasjonskostnader fra min pensjonstilbyder i lønnsmodulen?

28-12-2011 08:00 (Sist oppdatert 21-09-2020)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1500 Visninger

Regningen fra pensjonstilbyderen inneholder blant annet risikopremie og administrasjonskostnader. Da det skal beregnes arbeidsgiveravgift av dette, må det føres via lønnsmodulen for at det skal bli riktig på A-meldingen.

 

Slik går du frem:

  1. Velg Vis - Lønn - Lønnsarter.
  2. Klikk Ny for å opprette en ny lønnsart.
  3. Gi lønnsarten det navnet du ønsker, og sett følgende innstillinger på lønnsarten: Arbeidsgiveravgift, Tilskudd til pensjonsordninger, Felt for antallFelt for pris og Skal slåes sammen på lønnsslipp. Lønnsarten skal ikke ha noen A-meldings beskrivelse da den ikke skal rapporteres inn på den måten, slik som med lønnsart 615.
  4. Klikk Ok.

Det går fint å føre både risikopremie og administrasjonskostnader mot samme lønnsart. Dersom du vil føre dette mot forskjellige konti i regnskapet, må du lage en lønnsart for hver av dem, og knytte de mot forskjellige kontoer. Dersom du fører regningen fra pensjonstilbyderen manuelt i regnskapet, skal det stå blankt i feltene for kostnadskonto og balansekonto på lønnsarten.



 

Bidragsytere