Mine områder
Hjelp

Hvordan kan jeg få oversikt over budsjettet mitt på kontonivå?

26-10-2006 09:00 (Sist oppdatert 10-09-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 658 Visninger

Dersom du ønsker å se budsjettallene dine per konto kan du markere det budsjettet du ønsker å se kontoene på, og klikke Rediger. I tillegg har du også mulighet til å sette en innstilling for det.


Slik går du frem
:

1) Velg Vis - Regnskap - Budsjett.

2) Klikk på ønsket budsjett, og klikk OK.

3) Klikk på knappen Resultat på venstre side.

4) Klikk på knappen Rapportinnstillinger til høyre for nedtrekkslisten for Budsjett øverst til høyre i vinduet.

5) Velg budsjettet og klikk Rediger.

6) Marker en linje på budsjettet, for eksempel linjen for Salgsbudsjett og klikk Rediger.

7) I feltet for Detaljer merker du av for Vis alle kontoene i utvalget. I nedtrekkslisten til høyre kan du velge om kontoene skal vises over eller under budsjettlinjen. Dersom du i feltet Visning øverst har merket av for Ikke vis 0-linjer, vil kun kontoer du har lagt inn budsjettall på vises i utvalget.

😎 I feltet Innrykk velger du hvordan kontoene skal vises i forhold til budsjettet.

Klikk OK.

9) Gjenta punkt 6 og 7 på de øvrige linjene i budsjettet også dersom du ønsker at disse skal vises på samme måte. Når du har gjentatt prosessen for alle linjene du ønsker en slik visning på, klikker du OK og OK igjen for å lukke de åpne dialogboksene.

10) Du vil nå se alle kontoene i budsjettet ditt.

Bidragsytere