Mine områder
Hjelp

Hvordan kan jeg tilpasse skrivebordet etter mitt bruksmønster?

07-05-2010 09:00 (Sist oppdatert 25-01-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 741 Visninger

Du har mulighet til å skreddersy skrivebordet i Mamut, slik at du raskt får tilgang til de modulene og den funksjonaliteten som du bruker mest. Du har mulighet til å velge hvordan menyen til venstre skal se ut, hvilke funksjoner som skal vises nederst i vinduet, samt flere andre innstillinger.

For å kommer inn på oppsettet må du gå til Vis - Innstillinger - Bruker - Innstillinger per modul - Skrivebord. I øverste del av vinduet velger du hvilke fokusområder du vil at skal vises.
MERK at bruker du Mamut i et lite vindu, så er det ikke plass til alle fokusområdene, og bare noen vil vises. Du bør derfor huke vekk de du ikke har behov for, slik at du kun ser de du har bruk for.

 

Når du har valgt hvilke fokusområder du vil at skal vises, så bør du gå gjennom visningen på hvert enkelt fokusområde. Det gjøres ved å klikke på navnet for fokusområdet, f.eks. Kundeoppfølging, og klikke på Rediger.

 

Det vil da åpne seg et nytt vindu der du kan velge hvilke informasjonsruter som skal vises på skrivebordet for Kundeoppfølging. Du må først fjerne en eller begge i høyre rute. Det kan du enkelt gjøre ved å dobbeltklikke, eller ved å klikke på pilen mellom rutene.

 

I de to nederste vinduene kan du velge hvilke knapper som skal være tilgjengelig nederst i vinduet når Kontaktoppfølging er valgt.

 

Når du har gjort dine valg for kontaktoppfølging, kan du redigere neste fokusområde, f.eks. Salg.

Bidragsytere