Mine områder
Hjelp

Hvordan oppdaterer/publiserer jeg mitt nettsted?

13-07-2017 10:42 (Sist oppdatert 13-06-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 660 Visninger

 Mamut har en innebygd funksjon for publisering av ditt nettsted fra Mamut-programmet til server.


Etter at du er ferdig med å designe ditt nettsted, så kan du se en forhåndsvisning av hvordan den vil se ut ved å gå til Vis - Netthandel - Forhåndsvisning. Hvis du er fornøyd med resultatet, så kan du publisere nettstedet.

Slik går du frem for å publisere/oppdatere ditt nettsted:

1.      Gå til Vis - Netthandel - Oppdater.

2.      Klikk Neste.

3.      Merk av for hvilket nettsted som skal publiseres.

4.      Klikk Oppdater (ved å merke av for Full oppdatering så blir all informasjon oppdatert, ikke bare endringer som er blitt gjort).  

5.      Ditt Mamut-program vil nå generere ditt nettsted, pakke filene som skal overføres til server og aktivere din vanlige Internett-tilkobling. Deretter vil overføringen av filer starte og ditt nettsted automatisk publiseres.

6.      Når filene er overført til server, vil du kunne klikke på knappen Åpne nettsted og se ditt nettsted på Internett.

 

NB: Hvis du i prosessen ovenfor velger å laste ned for eksempel nye designmaler som du ønsker å benytte, så kan du enkelt velge disse ved å gå til Vis - Netthandel - Rediger nettsted og velge fanekortet Designmal. Oppdater nettstedet på nytt for at endringene skal ta effekt.

Merk: Hvis en kritisk oppdatering ligger tilgjengelig, så vil du ikke få muligheten til å oppdatere nettstedet før den kritiske oppdateringen har blitt lastet ned og installert. Mamut vil alltid sjekke om det finnes slike oppdateringer før oppdatering av nettstedet, og du vil eventuelt bli forklart hva som må gjøres.


 

Bidragsytere