Mine områder
Hjelp

Jeg får ikke synkronisert etter å vært frakoblet med Travel CRM

11-06-2010 09:00 (Sist oppdatert 12-10-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 700 Visninger

Når Mamut startes etter å ha vært frakoblet, sjekkes det etter tilgang til den sentrale serveren. Hvis denne oppdages, startes synkroniseringsprosessen.


Det kan oppstå problemer med denne synkroniseringen.  Her er de vanligste:


Mamut spør ikke om jeg vil synkronisere

Dette kommer vanligvis av at man er tilknyttet nettverket, men ikke er logget korrekt inn med tilgang til den sentrale SQL-serveren. Restart maskinen, og prøv igjen.

Synkroniseringen feiler
Hvis synkroniseringen feiler, vil det komme beskjed om dette med en knapp for å åpne loggfilen fra synkroniseringsprosessen. Send denne til Mamut Supportsenter.

Sjekk også om filen travel_idcache.bin eksisterer. Den ligger i mappen C:\Documents and Settings\All Users\Public Mamut\Mamut\Data\MamutOffline\Data i Windows 2003 og XP
eller i mappen C:\Users\Public\Public Mamut\Mamut\Data\MamutOffline\Data i Windows 7, Vista og 2008.
Hvis denne filen eksisterer, må den også sendes til Mamut Supportsenter.

Når synkroniseringen feiler skal det komme opp en oversikt over hva som ikke ble synkronisert. Dersom dette er mindre viktige data som enten kan forkastes eller som kan føres inn manuelt er det mulig å omgå synkroniseringsprosessen for å koble til den sentrale databasen.

Slik kan man koble til den sentrale databasen uten å synkronisere:

  • Gå inn på Fil - Databaseverktøy - For supportsenter - Travel CRM: Lese fra sentral database. Mamut oppgir en tilfeldig valgt kode og spør etter et passord. La dette vinduet stå oppe og ring Mamut Support. Oppgi koden for å få passordet. Mamut settes da automatisk til å lese fra den sentrale databasen.
  • Lukk Mamut og gå til mappen C:\Brukere\Felles\Public Mamut\Mamut (i XP: C:\Documents and Settings\All users\Public Mamut\Mamut). Slett der konfigurasjonsfilen Mamut.ini. Start så Mamut og velg Koble meg til en eksisterende flerbrukerinstallasjon. Velg så korrekt systemdatabase og klikk Neste.
Bidragsytere