Mine områder
Hjelp

Jeg får melding om at ingen betalingsformer er registrert når jeg forsøker å registrere en betaling

27-03-2007 09:00 (Sist oppdatert 13-06-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 530 Visninger

Med vennlig hilsen,
Turi MS
Senior Support Konsulent / Visma Mamut Support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig, og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt.
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community :)Dersom du får en melding som sier Ingen betalingsformer er registrert når du skal registrere en betaling skyldes dette at du har slettet inn-/utbetalingskontoene inne i regnskapsinnstillingene dine

Du må da legge inn igjen kontoer her for å få registrert betalinger. Du må minst ha lagt inn en konto her for å få registrert betalinger i bilagsregistreringen, men det er allikevel ingen automatikk i at det blir bokført mot denne kontoen i bilagsregistreringen da du der kan velge å bokføre mot alle kontoer. I andre moduler i Mamut, som f.eks reskontroen er det kun kontoene du legger inn her du får registrert betalinger mot.

Slik går du fram:

  1. Velg Vis – Innstillinger – Regnskap.
  2. Klikk på fanekortet Modulinnstillinger og knappen Inn-/utbetaling.
  3. Klikk Ny.
  4. Velg ønsket Konto i den første nedtrekkslisten, f.eks konto 1910 Kasse og ønsketBilagsart i den andre nedtrekkslisten, f.eks Kasse.
  5. Gjenta punkt 4 til du har fått lagt inn alle de ønskede kontoene.
  6. Klikk OK.
Bidragsytere