Mine områder
Hjelp

Importere valutakurser med Visma.net AutoPay

05-04-2018 09:18
  • 13 Svar
  • 1 liker
  • 13765 Visninger

Fra versjon 12.00 kan du importere valutakurser gjennom Visma.net Autopay.

Det eneste som kreves er at en klient på installasjonen har en integrasjon mot Visma.net Autopay.


I Firmatabellen kan du sette opp hvilke kunder du vil importere valutakurser på.
Dobbeltklikk i feltet Valutabehandling og merk av "Import valutakurser fra Visma.net Autopay".

 

 

bilde 1.PNG
 

Sett opp valutanummer og ISO-koder for valutaen som skal importeres.

Visma.net Autopay importerer kun valutakursene i valutaene som er satt opp.

 

bilde 3.PNG

 

Valutakursene blir da automatisk oppdatert en gang i døgnet.

Det er også mulig å oppdatere valutakursene manuelt:
Gå til "Regnskap", "Bank" og kategorien "Last ned data". Høyreklikk og velg "Behandling" og "Last ned data".

 

bilde 2.PNG

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hvor hentes valutakursene i Visma.net Autopay fra? 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Internasjonal bank, Danske Bank i finland

av Kai Birger Myrold

Hei. kan man ha valutakurs innhenting på ein klient som ikkje har avtale med bank i visma.net Autopay ? Kunden her ønsker denne funksjonaliteten men benytter Autopay 3.x pga bank.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vil historiske kurser bli liggende slik at om en fører en faktura med fakturadato 01.11.2018 så blir det kursen denne dagen som kommer frem, til tross for at bilaget ikke føres før den 15.11.2018?

av Kai Birger Myrold

ja. Det vil det.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Når du importere valutakurser gjennom Visma.net Autopay, kommer den automatisk inn i Visma business, eller må du gjøre en operasjon /oppdatering daglig i Visma Business? Vi bruker Autopay i dag.

Vi ønsker og automatisere operasjonen med og oppdatere valutakursen, slik at leverandørfakturaene alltid er oppdatert med riktig valutakurs.

Må man sette opp noe i Autopay også for å få dette til?

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette skjer automatisk. Lenger oppe i denne linken vises det hva du må sette opp.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Så flott! Men der er det vist med kunder, hva med leverandører? Jeg finner ingen link til dette når det gjelder med leverandører?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette er samme fremgangsmåte uansett, når det vises til kunder i rettledningen menes det nok hvilken Vismaklient du vil legge dette inn på. Om du har flere klienter må det legges inn på hver enkelt.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Takk, Britt-Elin! Men når jeg klikker på bedriften, får jeg ikke opp dette valget, jeg har admin.rettighter. Betyr det at vi må ha en ekstra modul?

firma.PNG

Jeg får opp kun dette valget:

 

firmavalg.png

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei, dersom du går til tabeller, felles, bedrifter og deretter under bedrift, kan du hente frem kolonnen bedriftsbehandling og dobbeltklikk i feltet for bedriftsbehandling. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Når på dagen blir valutakursene oppdatert i Visma Business?

Kl. 13.00 01.11., ligger fortsatt siste kurs med 30.10. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vår revisor har oppdaget at valutaen ligger inn med kurs fra 2 dager tilbake. Hva er grunnen til at valutakursene ikke oppdaterer seg med gårsdagen kurs?

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"