for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Oppsett i Visma Business
For å sende MVA-oppgave via AutoReport, må følgende felt være riktig utfylt (Regnskap - Regnskapsrapporter - Regnskapsrapporter - fane Skattemelding - Logger og oppsett av AutoReport i Visma Business - AutoReport oppsett):
Her kan du velge følgende:
Oppsett i Visma.net
Dersom brukeren nå logger seg ut og inn av Visma.net, vil de få opp ikonet for Visma.net AutoReport i Visma.net Home.
Registrere datasystem i Altinn for innsending av omsetningsoppgave
Altinn må ha informasjon om hvilket datasystem som skal sende inn omsetningsoppgave. Logg deg inn i Altinn, velg administrasjon, og legg inn Visma Business i nedtrekksmenyen for “Datasystem type”. Når dette er gjort, vil du få tildelt en unik Datasystem ID og angi et Datasystem passord. Byrå kan bruke en felles Datasystem ID.
Disse verdiene må du ta med deg tilbake til Visma.net Autoreport og legge inn under fanen “Innstillinger”. Byrå kan bruke en felles Datasystem ID.
Du er nå klart for å sende MVA-melding direkte til Altinn fra Visma Business!
Jeg fikk feilmelding da jeg brukte Visma Business som datasystemtype. Derimot gikk det bra da jeg valgte Visma.net Financials.
Men det gikk bra bare for eget firma. Men for annet firma får jeg feilmeldingen: "Visma.net Autoreport error. You are not authorized to access the requestes resource."
Jeg har arkivert tjenesten for øvrige firmaer. Har noen forslag til løsning?
Problemet er løst
Her skal vi etter beste evne forsøke å gi noen tips for å unngå at faktura via Autoinvoice kommer i retur med en feilmelding. Vi oppdaterer fortløpende.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.