Mine områder
Hjelp

Tatt i bruk Visma Bizweb i Visma Business?

21-05-2014 19:34
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 2988 Visninger
De fleste av dere har nå Bizweb som en integrert del av Business-lisensen. Nå kan du derfor enkelt registrere nye bedriftskunder eller –leverandører i ditt ERP-system. Dermed sikrer du at du alltid har organisasjonsnummer og korrekt navn på alle dine bedriftskontakter.

Det å ha organisasjonsnummer på alle dine bedriftskunder hjelper deg til å unngå dubletter, og du gjør det enklere å ta i bruk elektronisk fakturering, siden organisasjonsnummeret ofte blir brukt som adressen til mottakeren av elektronisk faktura. Visma Bizweb blir oppdatert daglig og inneholder informasjon om alle organisasjoner i Norge som har et organisasjonsnummer.

Slik kommer du i gang:

Du må legge inn en rad i tabellen ”Adresse integrasjoner”:

  1. Du finner tabellen her: Tabeller/Felles/Bedrifter/Adresse integrasjoner
  2. Legg inn i første rad:
    1. Adresseintegrasjonsnummer: 1
    2. Beskrivelse: Visma Bizweb
  3. Trykk deretter på «Bytt passord»-knappen som ligger i menyen under hjem/behandling, mens markøren står i rad 1 som du nettopp har opprettet.
  4. Passordet ditt får du tilsendt fra lisensavdelingen i Visma. Den vil som regel være ditt kundenummer hos Visma. Hvis du logger deg inn i Community og velger Min side og klikker på endre profil, så ser du ditt kundenummer.

Slik bruker du det

Du ønsker å opprette en ny aktør

  1. Stå i aktørtabellen eller et skjermbilde som inneholder aktørtabellen (kundelisten)
  2. Velg å legge til en ny aktør (f. eks en ny kunde eller ny leverandør)
  3. Skriv inn navnet på firmaet eller organisasjonsnummeret.
  4. Trykk på Visma Bizweb-knappen under menyvalget hjem/Behandling/Visma Bizweb
  5. Da får du opp en vindu som viser en liste over firmaer som er søkt frem på bakgrunn av informasjonen du skrev inn.
  6. Velg det aktuelle firmaet eller søk på nytt etter riktig firma. Du velger ved å dobbeltklikke på aktuelt firma.
  7. Velg informasjonen du ønsker å overføre til din aktør. Eventuelt velg overfør all informasjon.
  8. Klikk fullfør og du har oppdatert informasjon om dette firmaet i din aktørtabell.
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"