Mine områder
Hjelp

Manuell import av elektroniske skattekort fra Altinn

15-01-2014 23:54
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 4646 Visninger
Beskrivelsen gjelder kunder som ikke har direkte tilgang til Altinn fra Contracting. Dersom du ønsker tilgang, kan dette bestilles på mail: Contractingsupport@visma.no

Når du har mottatt melding fra Altinn om at skattefilen er klar for Import skal du gjøre følgende:

(Det forutsetter at du i forkant har eksportert lønnstakerne ut til Altinn først. Se fremgangsmåte på manuell eksport av lønnstakere her).

Logg deg inn i Altinn og gå til Innboks. Åpne meldingen du har fått og i denne skal det ligge en txt fil som heter skort.txt. Dobbeltklikk på filen og velg Lagre Som.

 

Denne filen skal du lagre under \Contracting\Data:

 

Gå på Lønn/Tidregistrering - Vedlikehold - Lønnstakere og trykk på Skattekort:

 

Trykk så på Eksport/Import via Altinn (Denne skal du trykke på selvom du ikke har tilgang direkte til Altinn via Contracting).

 

I neste vindu må du huke av for Import eksisterende fil. Da kommer skal det området du lagret filen fra Altinn ligge i feltet Filnavn:

 

 Du må velge utskrift når dette vinduet kommer opp:

Når dette er utført og du får opp oversiktsbilde over importfilen - skal alt være i orden.

Sjekk under Lønn - Vedlikehold - Lønnstakere. Dine lønnstakere skal nå ha nye skattetabell eller skatteprosent.

Skulle det være feil på noen - kan dette legges inn manuelt på hver lønnstaker.

 

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Vel... bruker visma contracting lønn og får kun inn skattekort for 2013. Versjon som henvises til i tidligere samtaler, gjelder dette Visma lønn eller Visma contracting lønn?
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hei Dette gjelder Visma Contracting Lønn.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Får feil når jeg importerer via Grunndata --> ansatte --> import skattekort. Men fungerer via Altinn meldingsboks. Utfordringen er at man ikke kan logge inn med bankID. Meldingen vi får er "Ugyldig skattetabell 3510", men han har tabell 7112
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Dette er i Visma Lønn
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"