for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Beskrivelse av hva som skal til for å få overført riktig produktnummer fra VDC (Visma Document Center) til pakkseddel på ordre i Visma Contracting, og ikke kun få inn varenummer 10020
Vedlagt følger en beskrivelse av hva som skal til for å få overført riktig produktnummer/varenummer fra VDC (Visma Document Center) til pakkseddel på ordre i Visma Contracting, og ikke kun få inn varenummer 10020.
I VDC (Visma Document Center) har man mulighet for å legge inn et produktnummer på linjene, men da må de finnes i vareregisteret til denne leverandøren/grossisten i Contracting. Hvis man ikke har produktnummer på linjen eller varenummeret ikke finnes i vareregisteret, benytter systemet det varenummeret som gjelder for varer fra VDC som er registrert i systemkodene.
Systemkodene (logget inn med systembruker/SYSTEM)
Varenummer 10020 er lagt inn under
System | Vedlikehold | Systemkoder og fanen Overføring
Se eksempel under for hvordan dette fungerer
I VDC har jeg registrert inn varenummer 1001201 og 1001202
I vedlikehold grossist må man ha lagt inn leverandørnummeret til den leverandøren faktura er ført mot
Menyen:
System | Prisbehandling | Vedlikehold | Grossist
I vareregisteret til denne grossisten finnes varenummer 1001201, men ikke 1001202
Menyen:
Prisbehandling | Vedlikehold | Varer
Velg riktig grossist og søk opp varenummer med F6
På pakkseddelen kommer varen med varenummer 1001201 med riktig varenummer, men varenummer 1001202 blir registrert inn med varenummer 10020, fordi varenummeret ikke finnes i vareregisteret.
Dersom dere ikke har kjørt Årsavslutning i Visma Contracting for forrige år, vil dere etter 01.11 få denne meldingen som en påminnelse.
Visma Software AS
Karenslyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Tlf: 09101