Mine områder
Hjelp

Varenummer i VDC (Visma Document Center) og overføring til pakkseddel

21-09-2023 13:53
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 294 Visninger

Beskrivelse av hva som skal til for å få overført riktig produktnummer fra VDC (Visma Document Center) til pakkseddel på ordre i Visma Contracting, og ikke kun få inn varenummer 10020

 

Vedlagt følger en beskrivelse av hva som skal til for å få overført riktig produktnummer/varenummer fra VDC (Visma Document Center) til pakkseddel på ordre i Visma Contracting, og ikke kun få inn varenummer 10020.



I VDC (Visma Document Center) har man mulighet for å legge inn et produktnummer på linjene, men da må de finnes i vareregisteret til denne leverandøren/grossisten i Contracting. Hvis man ikke har produktnummer på linjen eller varenummeret ikke finnes i vareregisteret, benytter systemet det varenummeret som gjelder for varer fra VDC som er registrert i systemkodene.

Systemkodene (logget inn med systembruker/SYSTEM)

Varenummer 10020 er lagt inn under

System | Vedlikehold | Systemkoder og fanen Overføring

 

vdc1.png

 

Se eksempel under for hvordan dette fungerer

I VDC har jeg registrert inn varenummer 1001201 og 1001202

 

vdc2.png

 

I vedlikehold grossist må man ha lagt inn leverandørnummeret til den leverandøren faktura er ført mot
Menyen:

System | Prisbehandling | Vedlikehold | Grossist

 

vdc3.png

 

I vareregisteret til denne grossisten finnes varenummer 1001201, men ikke 1001202
Menyen:

Prisbehandling | Vedlikehold | Varer
Velg riktig grossist og søk opp varenummer med F6

 

vdc4.png

På pakkseddelen kommer varen med varenummer 1001201 med riktig varenummer, men varenummer 1001202 blir registrert inn med varenummer 10020, fordi varenummeret ikke finnes i vareregisteret.

 

vdc5.png

 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"