Mine områder
Hjelp

Tatt i bruk Bizweb i Global?

11-03-2014 16:12 (Sist oppdatert 09-10-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 2713 Visninger

De fleste av dere har nå Bizweb som en integrert del av Global-lisensen. Nå kan du derfor enkelt registrere nye bedriftskunder eller –leverandører i ditt ERP-system. Du sikrer også at du alltid har organisasjonsnummer og korrekt navn på alle dine bedriftskontakter. Det å ha organisasjonsnummer på alle dine bedriftskunder hjelper deg til å unngå dubletter, og du gjør det enklere å ta i bruk elektronisk fakturering.

Slik kommer du i gang:

Hvordan sette opp integrasjonen

Pass på at riktig lisens ligger inne. Lisensen må inneholde modulen ”Bizweb”. Sjekk din lisenstilgang ved å trykke Vis, Lisensinformasjon. Om du mangler lisens på Bizweb kan du kontakte din Visma Partner. 
 
Før du tar det i bruk, må du gjøre noen innstillinger i Visma Global.

  1. Logg deg på Visma Global med en bruker som har administratorrettigheter til Visma Global.
  2. Velg menyen "Verktøy / Administrator rutiner / Adgang / Bizweb Innstillinger"
  3. Tast inn passordet* (brukernavnet kommer automatisk når du lagrer).
  4. I Bizweb er alltid "Adresse 1" en postboksadresse hvis den finnes. "Adresse 2" er gateadressen eller sted, hvis det eksisterer. Dersom du har det på den måten i Visma Global, setter du "Adresse 1" tilsvarer "Adresse1". Har du det omvent, at "Adresse 1" er gateadressen og "Adresse 2" er postboksen, setter du "Adresse 1" tilsvarer "Adresse 2" for å få overført dataene til riktig felt i Visma Global.
  5. Trykk Lagre

* Passordet er deres kundenummer hos Visma. Hvis du logger deg inn i Community og velger Min side og klikker på endre profil, så ser du deres kundenummer eller så kan du se det i Visma Global under "Vis / Lisensinformasjon". 

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"