Mine områder
Hjelp

Sette opp automatisk godkjenning i Visma.net Approval

04-07-2019 12:29 (Sist oppdatert 05-09-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1586 Visninger

Når du setter opp en arbeidsflyt i Visma.net Approval, kan du velge om dokumentene som sendes inn skal godkjennes manuelt eller automatisk. I denne informasjonen kan du lese om hvordan automatisk godkjenner fungerer, og hvordan du setter det opp.

Automatisk godkjenning

 

Praktisk hos firmaer der:
  • Én person godkjenner alle ansatte. Da går godkjenningen av personens egne dokumenter automatisk.
  • I firmaer hvor det bare er én bruker: en bruker registrer reiseregninger, timelister og fravær, og samme bruker er godkjenner.
Kriterier for å ta funksjonen i bruk:
  • Arbeidsflyten har kun ett steg
  • Kostnadsbærer-hierarkiet er ikke i bruk
  • Beløpsgrense er ikke aktivert

Slik setter du opp automatisk godkjenning

 

I Visma.net Approval gjør du følgende:
  1. Klikk på Konfigurasjon / Arbeidsflyt og velg Rediger på arbeidsflyten du vil endre
  2. Velg Rediger for Finne etter rolle
  3. Velg Bruk listen jeg har oppgitt
  4. Angi godkjenner som Generell regel

Her kan du se en videogjennomgang av hvordan man setter opp en automatisk godkjenning

Slik fungerer det

Når brukeren som er satt opp med automatisk godkjenning feks. sender en reise til godkjenning, vil den automatisk få status Godkjent både i Expense og Approval. Andre dokumenter, slik som fakturaer og andre ansattes timelister, sendes direkte til den samme brukeren, men havner da under oppgaver til godkjenning.

NB! Når en reise er godkjent (i siste steg) så er det ikke mulig å gjøre endringer på reisen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"