for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hvis man opplever at innbetalinger har kommet inn i Autopayportalen, men at disse ikke blir lastet ned til Visma Business bør følgende punkter under sjekkes før du kontakter din partner:
Hjelper ingen av disse tiltakene anbefaler vi at du kontakter din Visma-partner for videre feilsøk.
Finnes det ingen god veiledning vedr . KID oppsett i VB for dei klientane som benyttar Visma.net Autopay ?
Har klientar med OCR avtale, men innbetalingane som kjem inn frå Visma.net Autopay klarer ikkje matche kundefordringen.
I Autopay 3 var det veldig greit med KID definisjon. Her i Visma.net Autopay er det ingen forklaring korleis man skal sette opp KID definisjonen.
Nokon som kan hjelpe ?
Finnes det mer informasjon om oppsettet knyttet til punkt 3 i lista di?
Vi har satt opp en del kunder med Visma.net autopay, men sliter med å få matchet innbetalingene i Visma Busienss.
Karl Petter Østensen
Sysco Finans AS
Gå til Visma.net AutoPay - logger og oppsett > Oppsett i Visma Business > Oppsett av betalingsformidling > KID-definisjoner:
Som jeg har forstått det gjelder følgende for å styre tolkning av kunde/fakturanummer på KID:
Factoring ID angir startposisjon på hhv kundenr og fakturanummer:
1:5
KKKKKFFFFFFFFS
K = Kundenr, F = Fakturanummer, S = Kontrollsiffer:
Merk at Betalingsbehandling ikke nødvendigvis blir utfylt automatisk, denne bør ha kryss i "lengdesiffer".
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.