Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Nina Bredholt VISMA ‎04-07-2017 12:40 )
Nina Bredholt
  • 4 Svar
  • 0 Liker
  • 482 Visninger

Er ditt firma integrert med Autoinvioce gjøres det oppslag i AutoInvoice adressebok på feltene Organisasjonsnummer eller MVA reg.nr. ved opprettelse av ny kunde.

Når du registeren ny kunde i Visma.net Financials vil systemet forsøke å finne denne kunden i adresseboken til AutoInvoice når du har lagt inn Organisasjonsnummer eller MVA reg.nr.  

Capture.JPG

Hvis kunden finnes i adresseboken og de kan motta elektronisk faktura vil feltet "Send til AutoInvoice" automatisk bli satt på kunden. Denne automatikken gjør at du slipper å huske på å aktivere AutoInvoice manuelt på kunden.

Capture.JPG

Bidragsytere
Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hvordan gjøres det når enheten i kommunen har oppgitt eget org.nr som går under annen enhet.? Og det er den andre enhetens org.nr. som skal benyttes til EHF.

Hei.

Orgnummeret er nøkkelen som benyttes for å finne hvilke firma dette gjelder og den elektroniske adressen til firma. Hvis kommunen oppgir et annet orgnr enn det fakturaen skal sendes til, vil jeg gå ut fra at faktura sendes til den elektroniske fakturaadressen som ligger registrert på det oppgitte orgnr de har fått.

Det avhenger av hvordan kommunen har registrert seg i ELMA hvilke orgnr og elektroniske adresser som er lagt inn på enheten. Jeg kan derfor ikke svare generelt på dette da AutoInvoice benytter informasjonen som er registrert i ELMA.

Du bør ta kontakt med kommunen og sjekke om det er riktig at fakturaen skal sendes til "et samlemottak" (derfor en annen enhets orgnr) og at kommunen da videreformidler fakturaen til rett orgnr etterpå/internt.

CONTRIBUTOR *

Fikk tilbakemeldingen på mail fra kommunen. og så lurer jeg på om PEPPOL infrastruktur, med adresse "org.nr" kan settes et annet sted, eller er det slik at vi da må endre org.nr. på enheten? 

(updated by Nina Bredholt VISMA ‎12-01-2018 12:09 )

Hei

Fint hvis du kan legge inn en sak via supportpanelet i Visma.net Financials så ser vi på den og gir deg tilbakemelding.