avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Ny visning av kommentarer i Approval

12-01-2021 09:34 (Sist oppdatert 12-01-2021)
  • 6 Svar
  • 2 Liker
  • 854 Visninger

11. januar ble det aktivert en ny måte å vise kommentarfeltet på i Approval. Feltet er nå et overleggspanel, der du i overskriften ser hvor mange kommentarer som er lagt til dokumentet (f.eks 1). Kommentarfeltet ligger øverst til høyre i skjermbildet.

Kommentarfelt.png

kommentarfelt 2.png

Merk: før man kan legge inn kommentarer i dokumentet må du nå åpne kommentarfeltet. 

Du henter frem kommentarfeltet ved å klikke på dette. 

Kommentarfeltet vil alltid ligge synlig så lenge du ikke lukker det selv. Du kan altså flytte mellom fanene uten at kommentarene blir borte. Dette er veldig nyttig dersom du har behov å kunne lese kommentarene samtidig som du gjør endringer i redigeringsprogrammet f.eks. Kommentarene vil også være synlige i Manager appen. Det er også mulig å vise bilde av brukeren, dersom dette er lagt inn i Mine Visma.net detaljer for brukeren.

kommentarfelt 3.png

Den siste kommentaren vil det være mulig å få frem i listen over inngående fakturaer, ved å redigere den generelle forespørselen.

kommentarer forespørsel.png

Alle kommentarene vil være synlige under Godkjenningsdetaljer på leverandørfakturaen. 

godkjenningsdetaljer.png

Kommentarer
GSN
CONTRIBUTOR *
av GSN

Er det fortsatt mulig å få kommentarene vist slik som det var før, slik at man slipper å trykke en ekstra gang for å få se de?

postene
CONTRIBUTOR **
av postene

Flere som er interessert å få det tilbake.

amundsf
CHAMPION ***
av amundsf

Jeg og syns dette ble et langt skritt bakover.

1. Kommentar er for vår del av de viktigste elementene ved godkjenning av faktura. Da er det ulogisk at den viktigste informasjonen ikke alltid er synlig.

2. Kommentar legger seg nå over bildet ellers - for min/vår del Dokumentdata

Betyr at må skjule kommentar for å se dokumentdata, mens før så begge deler samtidig. En løsning på dette kan være at dokumentdata skyves nedover når henter frem kommentar.

Thomas Andresen
CONTRIBUTOR **
av Thomas Andresen

Enig med de over. Er ikke noe av poenget med Financials at mest mulig skal gå automatisk, da er det ikke noen forbedring å måtte trykke flere ganger. 

av Edvard Berntzen

Vi noterer oss dette. Takk for innspill! 

Mvh.
Edvard Berntzen
Business process advisor, Visma.net ERP.

Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

Enig at det med kommentar var et steg tilbake, har dere testet på noen brukere at dette var en god ide før den ble lansert ?
En annen ting som er ønskelig er å få enda mere info på 1 bilde så en slipper å trykke på "rediger" for å se f.eks. konteringsinfo. Når en har mange fakturaer som skal attesteres er dette veldig tidkrevende og irriterende. Forstår, i noen men ikke alle tilfeller, kan vøre mange konteringslinjer, men noe kunne vært lagt på første bilde

Bidragsytere
Aktuelt brukertips