Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Visma.net Project Management
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Thea Petrine Hammer VISMA ‎23-07-2019 09:44 )
Tonje
  • 2 Svar
  • 0 Liker
  • 260 Visninger

I enkelte tilfeller ønsker man at medarbeidere skal registrere avspaseringstiden sin. I Severa kan du gjøre dette på følgende måte: 

1. Gå på innstillinger-jobb og reiser og velg timeregistreringstyper. Opprett en ny type som for eksempel heter avspasering. 

2. For at man kan benytte denne typen må man registrere dette på et internt prosjekt. Enten kan dere bruke et eksisterende internt prosjekt eller opprette et nytt internt prosjekt. 

3. I timeregistrering velger man da "timeregistrering" og avspasering. 

avspasering.PNG

Kommentarer

Vi har mer eller mindre standard oppbygning av våre prosjekt/faser. Derfor har vi knyttet alle faser mot en standard jobbtype, slik at ansatte skal slippe å forholde seg til feltet "jobbtype". 

Men; i listen som dukker opp når man velger "Angi standard jobbtyper" kan man kun velge jobbtyper opp og ikke timeregistreringstyper. Dermed får jeg ikke til å koble fasen "Avspasering" opp mot standard timeregistreringstype "Avspasering".

Hadde det vært mulig å få lagt inn timeregistreringstyper som valg i listen? / forslag til hvordan vi kan løse dette?

(updated by Tormod Solem Slupphaug ‎10-10-2019 14:11 )

Hei igjen. Tenker høyt:
Etter å ha lest litt i denne guiden fant jeg ut at jeg kunne legge inn "Avspasering" som en Aktivitetstype med kategori Fravær og ikke hake av for "Betalt fravær". På denne måten vil ansatte kunne føre fravær og velge Avspasering uten at dette påvirker timesaldoen. Da slipper man også å registrere avspaseringen mot et bestemt prosjekt. Et annet stort pluss er at avspaseringen automatisk legges til i kalenderen slik at andre ansatte ser at du er borte.

Er ikke dette en grei / bedre måte å løse dette på?

Ser ett (muligens stort) ankepunkt ved å gjøre det på denne måte, og det er at timende da vil registreres og påvirke KPI'ene over fravær. Det er vel ikke helt riktig eller heldig...

image.png

image.png