Mine områder
Hjelp

Føre fravær

19-07-2019 16:00 (Sist oppdatert 23-07-2019)
  • 1 Svar
  • 0 liker
  • 4798 Visninger

Fravær kan føres under “Timer og utgifter”. Klikk på pilen ved siden av “Legg til timer” og velg “Legg til fravær” fra menyen.

8.png

 

Gi fraværet et beskrivende navn og velg fraværstype (ferie, syk etc.) Avhengig av fraværet kan du enten velge “Hel dag (Ferie)”, eller legg til et start- og slutt tidspunkt. Hvis du trenger å gjøre endringer eller slett fraværet, beveger du musepekeren over fraværet og velger hva du ønsker å gjøre i menyen (redigere/slette). 

9.png

Fravær vises i ukeraden og i kalenderen og er markert i oransje. Dersom fraværet kun gjelder deler av en dag, vil du enkelt se dem i sidepanelet.

10.png

Du kan også se fraværet ditt i “Timeplan” | Kalender og under Rapporter | Opprette rapport, aktiviteter. Standard aktivitetsliste vil være din egen standard for gjeldende måned, men du kan enkelt opprette egne rapporter og lagre dem for senere bruk.

Kommentarer
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug (Oppdatert ‎18-02-2020 11:48 av Tormod Solem Slupphaug )

Hei,

 

Sliter litt med å få telt opp antall dager fravær. I fraværsrapport vil feltet varighet stå blankt dersom man har lagt inn fravær som fra dato - til dato. En oppsummering av antall dager er jo kjekt å vise både ifm. sykefravær og permisjon, men kanskje spesielt ønskelig for å kunne holde oversikt over antall feriedager ført / feriedager til gode. Slik som det er nå må man manuelt oppsummere.

 

Hvordan kan jeg få ut en rapport (eller på annen måte vise) summering av antall dager registrert ferie (evt. ferie til gode)? Er ikke dette mulig, eller er det noe jeg har oversett?

 

 

P.S. Vet det er mulig å få oversikt over timer ført og "gjenstår" dersom man i stedet for aktivitetstype velger å føre ferie som timer på prosjekt (med underfaser og estimert timeantall for hver enkelt ansatt), men dette gjør at man mister mye nyttig funksjonalitet som f.eks. automatisk synk av fravær over til kalender i Outlook/Google, synlighet av ferie/fravær i ressursallokering, med mere.

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"