Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Avvik avsatte & beregnede feriepenger

av Linda W. Gjerde

Hei,

Hvordan kan det bli avvik mellom avsatte- og beregnede feriepenger i H&L?

7 SVAR 7
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Her må du lage en manuell tilleggspostering i regnskapet. Det er ikke mulig å få justert regnskapet på noen annen måte og meldingen i lønnssystemet mener jeg du må dra med deg ut året. Dessverre egentlig!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Godt å se at flere opplever å få dette avviket 🙂 Jeg var for sen med å endre grunnbeløpet og har fått et avvik. Spørsmålet er : Hvordan får jeg korrigert dette? Ved avstemming mot regnskap så dukker dette avviket opp, så skulle gjerne fått korrigert.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Yes, det stemmer nok i dette tilfellet, Nils. Takk for svar! 🙂

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Kan dette ha noe med endringen i Grunnbeløpet og gjøre og begrensningen på 6G for beregning av feriepenger for de over 60 år?

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei igjen,

Jeg har ikke gjort noen av det som dere refererer til over! Jeg har ikke supportavtale med H&L!

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Nei, i utgangspunktet så burde ikke et vanlig sluttoppgjør skate et avvik mellom avsatte og beregnede feriepenger. Et slikt avvik vil gjerne komme på bakgrunn av at man f.eks har endret feriepengesatsen en gang i løpet av året, eller om man har vært for sen til å oppdatere grunnbeløpet inne på kartotek | offentlige satser.

Hvis du ringer inn på support, så kan vi bli med det å se på det.

 

Mvh

Hanna

Visma / Huldt & Lillevik

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har samme utfordring og lurer på om dette har med feriepenger sluttoppgjør å gjøre?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"