Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Forretningsregel 108 - Avvik person

av Linda W. Gjerde

Hei,

Da jeg sendte a-melding for august fikk jeg feilmelding "Avvik person" - Rapportering mangler. Inntekstmottaker har åpent arbeidsforhold. Alle arbeisforhold må rapporteres hver måned til og med kalendermåneden inntektsmottaker slutter.

Jeg hadde en ansatt som jeg hadde satt sluttdato 31.08. på for a-meldingen for juli, men så fikk jeg vite at han skulle jobbe deler av august også og jeg følgelig måtte kjøre en lønnskjøring til på han, og det var da jeg fikk ovennevnte feilmelidng på a-melding returen.

Jeg har bestilt A-melding avstemmingsrapport for den måneden jeg fikk feil på og måneden før. Det jeg ser på avstemmingsrapporten for august er at den sluttede ikke er med på rapporten...

Hva gjør jeg????

1 SVAR 1
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Det kan virke som om at arbeidsforholdet hans likevel ikke ble meldt som avsluttet på a-meldingen for juli. Da får man slik melding om vedkommende ikke rapporteres med arbeidsforhold måneden etter. Du kan sende en ny a-melding som kun omfatter vedkommende og kun arbeidsforhold slik at sluttdatoen blir registrert.  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"