Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Forretningsregel 231

av Linda W. Gjerde

Jeg har nettopp sendt A-melding for januar 2018 og når jeg nå henter returen står det Avvik person og forretnignsregel 231, Opplysninger om permisjon mangler. Denne personen har jeg registrert med permisjon ut juni 2018, så jeg forstår ikke hvorfor jeg får avvik????

Mvh

Linda W. Gjerde

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Registrerte du permisjonen før 31.12.2017?

 

Da kan ha noe med nye permisjonskoder fra 1.1. 2018

Den må avsluttes pr 31.12.2017 med gamle koden og legges inn med ny kode fra 1.1.2018.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har også fått melding om brudd på 231 pga en ansatt som er i permisjon, men jeg hadde avsluttet permisjonen 31.12. og har lagt inn ny fra 1.1. Har også opprettet nye koder og har flere personer jeg har endret. Disse har jeg ikke fått feilmelding på. Bare den ene. Jeg forstår ikke hva som er feil. Tenkte jeg måtte starte med å sjekke denne permisjons-id om den jeg har fått feilmelding på gjelder den fra 2017 eller 2018, men jeg finner ikke ut hvor permisjons-id ligger i H&L. Noen med samme problematikk?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Sendte ny a-melding med bare hennes arbeidsforhold for desember og så ny for januar. Da fikk jeg ok, men merkelig at jeg fikk feilmelding på bare én. Hadde gjort likt på alle samtidig, men det løste seg altså 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"