for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Jeg vil gjerne deploye HLLonn_5.0_WSSsetup_x64.exe på Citrix App server.
Vi har tidligere kun kjørt in .reg instillingene, men dette fungerer dårlig etter 5.12 ser det ut til.
Hva er korrekte silent install parametre for å installere klienten så vi kan automatisere deployment?
Det antydes at: HLLonn_5.0_WSSsetup_x64.exe /S /v /qn burde fungere, men det ser ikke slik ut.
Jeg trenger angi install path også.
Lønn 5 støtter ikke silent install på noen måte.
Jeg er ikke helt enig, har i flere år nå oppgradert med følgende parameter: /V/qb+
Det er mulig du har det, men det er ikke støttet eller supportert av Visma.
Beklager å svare å en så gammel tråd, men har funnet svaret og google tar meg hit og sikkert andre som lurer på det samme
Løsningen er å ikke ha mellomrom etter /v
Så /V/qb+ skal fungere, men /V /qb+ vil ikke fungere
Må man ha mellomrom så kan man fint bruke " f.eks. /v"ting her"
Angående spesifisering av installpath og andre ting så har jeg denne listen med parameter som er hentet fra msi filen og som trolig🙈 fungerer:
INSTALLDIR,INSTALLMDAC,HLLONNDOCFOLDER,ISSHOWMSILOG,IS_SQLSERVER_DATABASE,CUREADDBSERVER,CUREADDBUSER,CONNECTIONSTRING,SELECTEDINDEX,HLLONNDOCFOLDER,READWINNTAUTH,INSTALLDIR,READDBNAME,ISACTIONPROP2,ACCESSMETHOD,READSQLAUTH,CUCONNECTIONSTRING,CUHLLONNDOCFOLDER,CUINSTALLDIR,CUREADDBNAME,READDBSERVER,READDBUSER,CUREADSQLAUTH,CUREADWINNTAUTH,CUSELECTEDINDEX,IS_SQLSERVER_SERVER,IS_SQLSERVER_USERNAME
Hadde bare behov for å få endre sql server under installen og til det fungerte IS_SQLSERVER_SERVER så jeg har ikke testet noe annet og gir ingen garanti om at de andre fungerer
Eksempel:
HL5_K_Setup_x64 /V"/qn IS_SQLSERVER_SERVER=MinServer\SQLEXPRESS"
For uninstall så kan man bruke denne:
HL5_K_Setup_x64.exe /x /v"/qn"
Avslutter med en kommentar til visma.
Det at visma ikke supporterer silent install er noe dere burde prioritere å fikse, det gjør hverdagen til alle som installerer og oppdaterer produktene deres ufattelig mye lettere og fjerner en kilde til feil.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.