Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Programfil for Generation5. har sluttet å virke

av Anonymous

Hei!

 

Hadde versjon 2206 og fikk denne feilmeldingen når jeg skulle eksportere til a-melding. Prøvde å oppgradere til 2210 uten at det hjalp!

Fikk tips om at jeg måtte ha versjon 4.7 av .net, så siden jeg hadde fått installert .net 4.8 på pc ved siste Windows update, så avinstallerte jeg den og installert 4.7.2, men dette hjalp heller ikke.

Har og kjørt registry oppføring som var henvist til i en annen community tråd, uten at det hjalp.

 

Noen tips, for hvordan å få HL til å funke korrekt igjen??

3 SVAR 3

av Vidar_Teknisk_Avd

Vennligst ta kontakt med teknisk support på H&L på 09102 eller support.hl@visma.com.

 

Det er flere ting som kan forårsake appcrash i Lønn, men dot.net versjon er ikke en av de.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det Kåre refererer til her er nok: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Huldt-Lillevik-Lonn/Error-loading-Altinn-dll-ved-kommuni...

 

Vi har også en kunde som får følgende feil etter oppdatering, ved eksport/generering av inntektsmelding:

 

"Error loading Altinn.dll. Operation aborted."

 

Kan gjerne ta kontakt med support, men om dette er en feil som går igjen er det nok mange som finner det nyttig å kunne søke opp løsningen her.

 

 

 

av Vidar_Teknisk_Avd

Dette er 2 forskjellige problemer. 

Lønn 5 programmet skal ikke terminere av noen grunn, men dette må feilsøkes fra sak til sak da årsaken ikke er den samme, så her må kunden kontakte teknisk support som anvist over.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"