Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Skattekort er importert, men tabell og prosent er blankt

av Anonymous

En av mine ansatte ringer og sier han har feil skattetrekk på januarlønn. Skulle hat 38 %, men er trukket 50%.

 

Systemet sier at skattekortID 2018001 er hentet, men felter hvor man angir trekk er blanke. 

Skattekortlisten viser det samme (altså at skattekort er hentet, men blankt på tabell og %).

 

Jeg kan altså ikke se hva som er korrekt trekk ihht til skattekort, og heller ikke hva som faktisk blir trukket.

 

Og på de fleste står det "skattekortinformasjon er overstyrt", noe som medfører at det er umulig å se om  det faktisk er overstyrt eller om skatttrekk er korrekt.

 

Det som skremmer meg er at hun på support hardnakket påstår at alt er riktig. Total ansvarsfraskrivelse.

 

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Ved å hente skattekorte direkte i Altinn så ser du om det er H&L som leser det inn feil eller om Skatteetaten har sendt ut feil.
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fikk samme problemet på noen av mine klienter. Har fått ett script fra Visma som må kjøres. Vet ikke om det virker ennå, da jeg venter på at scriptet skal blir kjørt. Men siden de sender script, så er det nok et kjent problem.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Snakket med de nu igjen om "skattekortinformasjon er overstyrt". Og nei, de påstår plutselig at de ikke har et slikt script. Tipper de lyver fordi de har fått ordre om å ikke bruke tid på dette. Jo mer plagsomt det er å være H&L-kunde jo bedre.

De påstår videre at dette ikke er en feil, med en lang forklaring på hvor skattekortinfo hentes fra og hvorfor systemet rapporterer at skattekortinfo er overstyrt.

Alt er altså alt riktig, men det kommer en fix i versjon 5.18.2 en gang ila første halvår.

Imponerende.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nå skal dette med skattekort ha vært en problem med de fleste lønnsystemer og ikke bare H & L fra 1. januar.

Det er nok skatteetaten som har bommet litt på skattekortene i år. Så akkruat dette kan vi nok ikke skylde på Visma på.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har også fått "skattekort overstyrt" på alle mine ansatte

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"