Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Tidligere ansatte som skulle hatt feriepenger faller ut av kjøringen

av Nils Fossum

Hei,

Har i alle år irritert meg over at det er så lett at ansatte faller ut av lønnskjøringer. Slagordet "Trygg Lønn" oppleves ikke så trygt på akkurat det området dessverre! Særlig blir problemet synlig nå i juni ifm. at man automatisk generer ut feriepengelønnsarten til alle ansattgrupper. Synes det er bortimot umulig å fange opp alle de som likevel ikke vil få noen utbetaling pga. sin status. Opplever noen av dere andre også dette som en utfordring? Eller har dere tips til en rutine som gjør at alle transer som ligger der alltid kommer med på kjøringen? Skjønner at man på små oppdrag kan huke av mot feriepengelisten men det blir for tidkrevende der det er mange hundre ansatte.

2 SVAR 2
Rebekka Bjånesøy
CHAMPION *

av Rebekka Bjånesøy

I år tok jeg rett og slett en ekstra lønnskjøring med samme lønnsdato.

På den første lønnskjøringen peiste jeg ut det som kom med, på neste lønnskjøring var det da lett å se hvem som sto igjen med rest på feriepengelisten.

 

 

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Hva med å legge  de som slutter i egen ansattgruppe. Når du skal kjøre feriepenger så kjører du ut en feriepengliste på denne ansattgruppen, for så å sette midlertidig aktiv på de som da ligger med verdier her ?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"