Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anna Beate Vindheim
CONTRIBUTOR *

0-oppgave

av Anna Beate Vindheim

Hei!

 

Jeg får bare 0-oppgave på en måned ved innsending til Altinn, dette til tross for at den genererte oppgaven inneholder både lønnskostnader og skattetrekk. Jeg har forsøkt å generere lønn på nytt i denne perioden, men får fortastt 0 i innsending.  Jeg har ikke hatt dette problemet på denne kunden før, eller senere.

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

"Null-oppgave" er noe man får om man trykker på overstyr meldingsnr knappen øverst til venstre, og så trykker på send tilbakemelding etter at man har angitt hvilken a-melding nullmeldingen skal erstatte. Da ber man i grunn bevisst om å få det.

Får du en tom liste når du trykker generer a-melding, så kan man jo si at den har null.  Men da er det ikke fordi man ba om en null-melding, men fordi innstillinger/lønnskjøringer mm gjør at ingen ansatte og/eller lønn kvalfiseres til å bli med.

Dette kan skyldes en rekke ting. Men vanligste om det skjer veldig brått er at man har endret på virksomhetsnummer/bedriftsnummer slik at det har blitt rot. Evt kombinasjon med flere ting.  I slike tilfeller er det best du tar kontakt direkte med vår support, da det er vanskelig å hjelpe her på felles åpent forum.   

Send oss en epost til support@mamut.com eller ring oss på 815 55 470

Merk at nå i høysesongen (Spesielt Januar og Februar), så  kan det være en del ventetid pga meget stor pågang.

mvh
Morten H
Visma Mamut Support