Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

A-melding: Feilmelding om org.nr. brukt 2 ganger.

av Anonymous

Hei, jeg prøver å sende en prøve-A-melding, men får melding om at org.nr. er brukt 2 ganger. Hvordan får jeg den vekk?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

JEg fikk følgende svar fra Mamut Chat nå:

Mamut : Det betyr at du har sagt at forskjellige firmaer er samme firma, ved å legge inn samme fagsystemID på mer enn et firma.

Mamut : Ellers kan du rapportere tall fra andre firmaer inn i et firma.

You: Da må vi registrere Mamut som fagsystem på hvert firma. Vi kan ikke blande. Skal prøve å få til det- for å se om det løser problemet. Hvordan kan jeg printe ut denne samtalen? TAkk!

Mamut : Viktig å være nøye. Evt. er det mulig om man er regnskapsfører å levere inn på vegene av flere firmaer. Da må man være godkjent som det i Altinn. Da skal man i teori kunne ha samme fagsystem på flere, siden de sendes til deg og du videre. Men det blir mest en altinn problemstilling. Vi vet at de som har hatt problemer med å få det til, må legge inn hver enkelts firma sin id.

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei,

 

Jeg hadde en samtale med Odd Helge i dag via Chatten der vi diskuterte dette. Meldingen sendes fra Altinn og sier at det allerede er benyttet denne IDen for innlevering. Det betyr at Altinn mener her da at man har levert fra et annet sted på dette orgnummeret. Det kan skyldes at man bruker en regnskapsfører som leverer for dere, eller at man har flere selskaper i samme Mamut som bruker samme orgnummer.

I Odd Helge sitt tilfelle skulle han undersøke med Altinn om de kunne identifisere hvor meldingen har kommet fra og se i arkivet der etter den tidligere innrapporterte meldingen. Her vil jeg foreslå det samme for andre.

 

Dersom virksomheten har flere virksomhetsnummer under samme organisasjonsnummer, må man påse å registere de i Mamut slik:

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/Flere-virksomhetsnumre-og-hvordan-handtere-dette-i-Mamut-Business-Software1/

 

mvh Henrik - Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Noen hos Mamut support som kan svare på dette? Vi kommer ikke videre!

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nøyaktig melding er: Samme ID er benyttet for flere virksomheter: (og så kommer vårt org.nr.). Ingen melding generert.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi fikk også denne meldingen da skulle sende en prøve A-melding.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous