Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

A-melding: Send til Altinn

av Anonymous

Får følgende melding: Kan ikke danne A-melding fordi følgende lønnarter ikke er koblet til A-meldingssystemet: 10,11,15,780,41,25,781

Disse skal jeg ikke ha med og skal ikke ha noen kobling til A-melding. Hvordan gjør jeg det?

 

1 SVAR 1
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Anne!

 

De lønnsartene du lister opp her som til eksempel 10 (timelønn) 780 Sykepenger og 25 (14 dagers lønn) skal alle som standard rapporteres gjennom A-melding. De andre kodene du oppgir er trolig egenopprettet og det kan vi ikke uttale oss om, eller har du redigert nevnte lønnsartnummer til noe annet enn det de er som standard i Mamut. Som hovedregel kan man si har disse lønnsartene tidligere blitt innrapportert mot en LTO kode skal de kobles til en A-meldingskode. Du kan heller ikke definere en lønnsart som innberetningspliktig og ikke koble den til en a-meldingskode.

 

Jeg ville i tilfelle her foreslå at du kontakter Altinns A-ordning support og få faglig avklart om det disse lønnsartene representere for dere skal innrapporteres eller ikke.

 

Melding kommer i Mamut da du har definert at disse artene er inneberetningspliktig, men du har ikke koblet de til en A-meldingskode.

 

mvh Henrik - Mamut support