Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Bytte av PC

av Anonymous

Hei,

driver og bytter PC, og strever med å få installert Mamut One på ny PC. Får melding om å restarte PC for å få lagt inn SQL.

Etter restart så fjernes Mamut automatiskt, og innstalleringen stoppes.

Etter å ha prøvd flere ganger installerte jeg Microsoft® SQL Server® 2012 Express separat.

Får fremdeles samme melding som før installasjon av SQL 2012.

Har en splitter ny PC som tilfredstiller alle kravene til Mamut installasjon.

Hva kan være feil?

 

Mvh

Per Rødum

1 SVAR 1

av Anders Johansen

Hei,

Det kan virke som at det er noe med maskinen som gjør at Mamut ikke klarer å legge inn SQL Server automatisk.


Løsningen blir som du har gjort, å legge inn SQL Server manuelt på forhånd, men dette må gjøres på riktig måte for at det skal fungere.

Fjern det du har installert av SQL og evt Mamut, start maskinen på nytt og følg deretter denne veiledningen:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Installasjon-og-oppdatering/Hvordan-manuelt-installere-SQL-Server-2012/

Når du har gjort som forklart i artikkelen kan du gjøre et nytt forsøk på å legge inn Mamut, da bør det fungere bedre.


Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂