Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Erfaring med mamut i skyen?

av Anonymous

Hei. Jeg har forsøkt å sette opp Mamut i en skyløsning for å eliminere behovet for lokal server. Jeg opplever imidlertid elendig ytelse med løsningen. Jeg har forsøkt både google cloud og azure, men det kan virke som om spørringene til MSSQL-tjeneren over internett går forferdelig tregt. Om jeg logger på VM-et med remote desktop opplever jeg ingen ytelsesproblemer, så det kan ikke være selve mssql-instansen. Jeg tenkte jeg skulle forsøke å bruke azures mssql-løsning i stedet for å kjøre en instans inne i vm-et, men finner ikke ut av hvordan jeg kan få server-delen av mamut til å bruke sql server annet sted enn localhost.

For å lette denne slags løsninger burde det også være mulig å sette forskjellig dokumentsti for klient og server, jeg måtte nå trikse med DNS på klientene og legge til oppføringer i hosts-fila for å å dokumentstien lik på server og klient.

Gode råd mottas med takk.

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Øystein Rambøl
VISMA

av Øystein Rambøl

Det du prøver å gjøre er ikke støttet på grunn av akkurat disse problemene.

Om du skal kjøre på denne måten må du sette opp en terminalserver og logge på denne med remote desktop.

 

Ellers kan du også bruke vår løsning Mamut Application Hosting: http://help.mamut.com/no/mhelp/rtm/addons/apphost/app_host_concept.htm


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS